La Diputació i la UdL renoven la col·laboració en docència, recerca i cultura

L'ens provincial hi destinarà 764.000 euros durant els propers quatre anys

Conveni Diputacio-UdL 02
Un moment de la signatura. FOTO: Diputació de Lleida

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, han signat aquest dimarts el conveni de col·laboració estratègica pel qual la corporació lleidatana aporta a la UdL 746.000 € en els propers quatre anys.

L'acord marc –que s’ha signat a la sala de reunions de Presidència- fa referència a activitats culturals i de promoció de la cultura, la celebració de la Universitat d’Estiu, la publicació de la revista Arqueologia de Ponent, la promoció i difusió dels estudis de grau, màster i doctorat; de la titulació de Diplomat/da Sènior en Cultura, Ciència, Tecnologia i Societat (per a persones més grans de 50 anys); finançament per a les càtedres universitat-empresa d’Innovació Social, Abel Martínez “Educació i Adolescència”, Educació i Patrimoni Immaterial del Pirineu, Escacs, Educació i Desenvolupament Cognitiu, de l'Empresa Familiar, aixì com el Màster d’Hisendes Locals.

Aquestes actuacions tenen vigència fins al 2023, amb una aportació anual per part de la Diputació de 186.500 €, la qual cosa suposa un total de 746.000 € en quatre anys.

El president de la Diputació, Joan Talarn, ha destacat que amb aquest conveni es posa ordre a les diferents col·laboracions que mantenien ambdós institucions amb l’objectiu de convertir la UdL en un referent de la investigació a tot el territori de Lleida. Per la seua part, el rector de la UdL, Jaume Puy, ha posat l’èmfasi en el fet que Diputació i Universitat es donen la mà per facilitar que la UdL s’atansi a les empreses i el territori en totes aquelles activitats acadèmiques i de recerca que impulsa.

Els objectius específics d’aquest marc estratègic, especifica el conveni, són contribuir al creixement econòmic sòlid, competitiu i sostenible del conjunt de la demarcació de Lleida; garantir una formació d’excel·lència i de qualitat de professionals i de la ciutadania en el seu conjunt; combatre el despoblament de les àrees rurals i enfrontar els reptes demogràfics; impulsar l’emprenedoria i les iniciatives empresarials i les activitats innovadores en el territori; fomentar la cultura i la valorització del patrimoni cultural, arqueològic i immaterial; promoure la protecció mediambiental i la valorització del recursos naturals lleidatans; enfortir l’equilibri territorial a la demarcació de Lleida, i col·laborar per estendre a totes les administracions territorials lleidatanes els principis de l’Agenda 2030 i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

TEXT: Comunicació Diputació de Lleida