El Claustre de la UdL aprova la reducció de 27 a 18 departaments

El rector, que no tanca la porta a nous canvis, n'ofereix un cinquè a l'ETSEA

votacio
Un moment de la votació. FOTO: UdL
El Claustre de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat avui, en sessió extraordinària, la reforma departamental que reduirà de 27 a 18 aquestes estructures bàsiques per organitzar l'activitat docent i investigadora de la institució.

Després de ser aprovada al Consell de Govern per 25 vots a favor, 10 en contra i 2 en blanc el passat 14 de juliol, i obtenir l'informe favorable del Consell Social, la proposta de l'equip de govern ha superat la votació per 59 vots a favor, 28 en contra i 24 en blanc.

La xifra final de departaments, però, podria augmentar en un futur ja que el rector, Jaume Puy, n'ha ofert un cinquè a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEA) un dels centres més crítics, juntament amb la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) amb la reforma.

Puy, que s'ha compromès a ser sensible a les propostes de FDET sempre i quan no siguin contràries als criteris en els quals s'ha basat la reforma, l'ha defensada per ser necessària en el moment actual, ja que davant els futurs canvis legislatius en matèria universitària calen departaments més forts, ha dit.  "Sense ser perfecta és suficientment raonable i sens dubte millora la situació actual que era molt desigual", ha afirmat el rector, que no ha tancat la porta a futurs canvis passat un temps prudencial. "Si cal tornar-ho a canviar, ens tornarem a trobar".

Pel que fa a les intervencions dels membres claustrals s'han escoltat crítiques quant a la transparència i democràcia del procés de reforma dels departaments, que els criteris han canviat durant el mateix, o per la indefinició, a dia d'avui, de com quedarà el personal d'administració i serveis d'aquestes unitats, i fins i tot, s'ha demanat que es retirés la proposta de reforma per ser novament replantejada.

En les seues respostes, tant el vicerector de Professorat, Francesc Giné, com el rector, han insistit que mai han estat inflexibles i que sempre s'ha buscat el màxim consens. "En la majoria de campus així ha estat", han dit. Han reconegut que no és fàcil trobar una solució que agradi tothom però que cal treballar plegats per millorar la Universitat.