El campus d'Igualada inaugura curs amb prop de 400 alumnes

Matrícula coberta als graus d'Infermeria i Fisioteràpia i Nutrició

InauguracioCurs1819IgualadaUdL
Les autoritats, durant l'acte acadèmic al campus del Pla de la Massa / Foto: Joan Solé

La Universitat de Lleida (UdL) ha inaugurat aquest dijous el curs acadèmic 2018-2019 al campus d'Igualada, que compta amb 376 estudiants matriculats. D'aquests, 213 s'estan formant en graus de la branca de ciències de la Salut i 163, en les diferents enginyeries. Entre les novetats de l'oferta educativa, destaca el grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació

El rector de la UdL, Roberto Fernández, i la consellera d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, han presidit l'acte; acompanyats per l'alcalde d'Igualada i president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, i el president del Consell Social de la UdL, Delfí Robinat. La lliçó inaugural ha anat a càrrec del president del Col·legi de Metges de Catalunya a Barcelona, Jaume Padrós, que ha parlat sobre els reptes de futur dels professionals de la salut com l'augment de l'esperança de vida o les noves tecnologies.

El rector ha parlat de "data històrica" perquè la UdL mostra la seua "vitalitat" amb la incorporació del campus a la capital de l'Anoia, que "la converteix en una universitat més potent, més arrelada al territori i més servidora del conjunt del país". De la seua banda, la consellera Àngels Chacón s'ha compromès a tenir present l'equilibri territorial i la redistribució de recursos per posar fi l'infrafinançament que pateix actualment el sistema universitari català. Mentre, l'alcalde ha destacat que  "el nostre repte és ara continuar amb el projecte del nou Campus Salut, que ens farà grans a la UdL, a la ciutat d'Igualada i al nostre país".

Precisament, pel que fa a la matrícula, el grau en Infermeria i el doble grau en Fisioteràpia i Nutrició Humana i Dietètica han esgotat totes les places disponibles, i fins i tot "alguns estudiants s'han quedat sense lloc a les aules", segons el vicerector de Docència de la UdL, Paco García.  "Una demanda que reforça la necessitat de tirar endavant el projecte del nou Campus Salut, que s'ubicarà al Passeig Verdaguer i permetrà incrementar el nombre de places disponibles", ha afegit.

El nou grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació ha aconseguit cobrir el 75% de les places disponibles en el seu primer any. Pel que fa al màster en Enginyeria del Cuir, únic a Europa, ha cobert el 90% de les places de nou ingrés i "segueix consolidant-se com una de les especialitats del Campus d'Igualada i un gran element d'atracció d'alumnat internacional", segons Garcia.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL

Carregant el reproductor...