La UdL apropa l'òpera a escolars i veïns del barri dels Mangraners

Uns 150 infants participen en l'Audisons del Grau d'Educació Infantil Gestions Creatives

audisonsUdL2018
L'activitat va comptar amb la col·laboració de l'Ensemble UdL. FOTO: Gestions-Creatives UdL

Prop de 150 nenes i nens d'entre 3 i 12 anys de l'Escola Magraners de Lleida són avui els protagonistes de la quarta edició d'Audisons, una activitat organitzada des del Grau d'Educació Infantil-Gestions Creatives de la UdL per apropar la música d'una manera atractiva als escolars.

Sis racons del barri, ubicats en diferents carrers propers a l'escola, acullen Juguem amb l'òpera, títol triat per l'activitat que enguany gira al voltant d'aquest gènere musical. Així, des de les 14.30h fins a les 16.30h, la seixantena d'alumnes de primer curs del Grau d'Educació Infantil-Gestions Creatives posaran en pràctica un projecte didàctic a partir dels fragments d'òperes Rondeau de la Suite Abdelazer, El vals de la vídua alegre, La marxa triomfal d'Aida, El duet de les Flors, L'ària de Papageno i La cavalleria Rusticana.

El projecte s'ha adaptat artísticament i didàcticament a les capacitats dels infants per poder treballar aspectes musicals com ara la intensitat, la durada, la qualitat del so etc. "Els escolars aprenen i gaudeixen de la música participant activament, mentre els futurs mestres posen en joc les seues capacitats i competències formatives desenvolupades al llarg de tot el quadrimestre en les assignatures de Música, expressió plàstica i corporal i Escola de l’Educació Infantil", explica el professor del grau Agustí Liñan.

Després dels tallers, els infants gaudiran de les audicions, interpretades amb música en directe per  Ensemble UdL, conjunt musical integrat per membres de la comunitat universitària, sota la direcció de Robert Faltus. La jornada finalitzarà amb un berenar obert al barri.

L'itinerari de Gestions Creatives és una modalitat de formació de futurs mestres que potencia l'autogestió, la creativitat i la relació amb la comunitat per formar professionals crítics capaços d'actuar sobre realitats educatives educatives diverses, explica Liñán. Els universitaris treballen des de la teoria i la pràctica a través de situacions real d'aprenentatge.

En les edicions anteriors, els tallers musicals s'han dut a terme amb escolars del Parc de l'Aigua, Frederic Godàs i Joan Maragall.