Una cinquantena de medalles per a la UdL als Campionats Universitaris 2017

Reconeixement institucional als esportistes que sumen 10 ors, 22 argents i 17 bronzes

esportistesUdL2017
L'acte ha tingut lloc al claustre de la Pensativa / Foto: UdL
Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han guanyat un total de 49 medalles als darrers Campionats Universitaris de Catalunya i Espanya: 10 d'or, 22 d'argent i 17 de bronze. Suposa un augment del 40% respecte a l'edició del 2016, en què ja van doblar el nombre de metalls. Aquest és el bagatge que han presentat avui en la recepció institucional que ha tingut lloc al claustre de Les Heures de l'edifici del Rectorat, presidida pel vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri, que els ha felicitat pels seus èxits.

Desglossant, en els Campionats de Catalunya la UdL ha sumat 9 medalles d'or, 19 d'argent i 14 de bronze. Mentre, als estatals n'ha aconseguit una d'or, tres d'argent i tres de bronze. Per sexes, les noies han obtingut un total de 22 podis (tres medalles d'or, 10 d'argent i 9 de bronze) i els nois, 27 (7 ors, 12 argents i 8 bronzes).

Medaller Campionats de Catalunya:

OR: Gerard Porras (atletisme), Marc Liébana (dos en atletisme), Paula Raul (atletisme), Sergi Beltran (cros), Blanca Vallés (duatló), Maia Roura (snowboard), Èric Catalina (taekwondo) i Alan de la Rocha (taekwondo).

ARGENT: Paula Raul (atletisme), Albert Baronet (atletisme), David Abrines (dos en atletisme), Jone Zabaleta (atletisme), Clàudia Illa (atletisme), Albert Baronet (cros), Roger Camprubí (duatló), Alda Babi Choopojcharoen (judo), Lia Povedano (judo), Pere Garcia (kàrate), Bernat Lomero (natació), Noemí Catalina (taekwondo), Lluís Mas (taekwondo), equip de voleibol femení, equip de bàsquet femení, equip de futbol sala masculí, equip de bàsquet 3x3 femení i equip de bàsquet 3x3 masculí.

BRONZE: Marc Castan (atletisme), Cristina Fernández (dos en atletisme), Víctor Pifarré (atletisme), Sara Castro (bàdminton), Alberto Susín (cros), Verónica Escartín (cros), Ane Fernández (judo), Gerard Boquet (pàdel), Carlos Vitales (pàdel), Marc Ríos (taekwondo), Sonia Cobos (taekwondo), equip de futbol sala femení i equip de voleibol masculí.

Medaller Campionats d'Espanya:

OR: Èric Catalina (taekwondo).

ARGENT: Lluna Capdevila (atletisme), Gerard Porras (atletisme), Lluís Mas (taekwondo).

BRONZE: Noemí Catalina (taekwondo), Paula Raul (atletisme), Marc Liébana (atletisme).

Uns 342 joves (200 nois i 142 noies) han participat enguany als Campionats Universitaris en representació de la UdL, competint en disciplines molt diverses. Un total de 21 (11 noies i 10 nois) han seguit el  programa d'esportistes d'alt nivell que la Universitat de Lleida ofereix als estudiants per a poder compaginar els estudis amb la pràctica esportiva. Tots els centres de la UdL tenen competidors a les seues aules, malgrat que la majoria dels esportistes es concentren a l'INEFC-Lleida (centre adscrit), seguit per la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, i la Facultat de Dret, Economia i Turisme.