La UdL, en un projecte transfronterer de formació dual

Dissenyarà i impartirà cursos, entre altres, a professionals francesos

trasnversalisUdL2018
La FEPTS, va ser el primer centre de la UdL en ofertar dual. FOTO: Marc Ballesté

La Universitat de Lleida (UdL) s'encarregarà de dissenyar i impartir cursos a professionals del món de l'empresa i la universitat que intervenen en la formació dual a Perpinyà, Tolosa, Lleida, i segurament també a Andorra i el País Basc. L'educació superior dual es basa en l'alternança d'aprenentatges a l'aula i a l'empresa de manera coordinada per tal que els estudiants adquireixin competències i millorin la seua ocupabilitat.

Aquesta és de les accions del projecte LLL-Transversalis EFA 162/16, liderat per la Universitat de Perpinyà Via Domícia i, on a més de la UdL, hi participen la Universitat de Girona, la de Saragossa, l'Instituto Máquina Herramienta del País Basc, la Universitat d'Andorra, les universitats Paul Sabatier i Jean-Jaurès de Tolosa i la Universitat de Pau et des Pays de l'Adour.

Amb un pressupost total d'1,8 milions d'euros, aquest projecte europeu de dos anys de durada, té com a prioritat oferir una formació permanent a les persones que tant des de l'àmbit universitari, com des de l'empresa i les organitzacions, tutoritzen i gestionen la formació dual, a més d'avançar en la normativització a l'Estat d'aquesta metodologia d'aprenentatge que, a França, ja està regulada.

L'equip de la UdL està integrat pel grup de recerca Competecs, de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), així com pel Vicerectorat de planificació, innovació i empresa. Explica la professora de la UdL, Sofia Isus, responsable de Competecs, que la formació serà semipresencial i anirà destinada a quatre perfils de persones: professorat, tutors i gestors universitaris i tutors de dual en empresa. Es durà a terme l'any vinent i com a mínims es formaran una trentena de persones.

Actualment la UdL ofereix dos graus, tres màsters oficials i dos màsters propis en formació dual que cursen més de 300 alumnes, amb 35 empreses i 48 escoles implicades. La FEPTS va ser el primer centre de la UdL, el curs 2013-14, i el segon de tot l'Estat espanyol, ofertar estudis en aquesta metodologia que alterna feina i estudi.

Precisament demà dimecres, dia 14 de març, la FEPTS acull la segona reunió -la primera va tenir lloc a Perpinyà- del Comitè de pilotatge del projecte Transversalis. Hi participaran més d'una vintena d'experts dels nou centres de l'Estat espanyol, d'Andorra i França socis del programa. Serà a partir de les 10 del matí al Seminari 1.08 de la facultat.

(ATENCIÓ A MITJANS INTERESSATS: Seminari 1.07, FEPTS, d'11.30h a 12.00h)