La UdL, amb el Dia de la dona i la nena en la ciència

Amb jornades a l'ETSEA i Medicina, i una exposició a l'EPS

La Universitat de Lleida (UdL) se suma a la commemoració del Dia internacional de la dona i la nena en la ciència, que se celebra aquest dimarts 11 de febrer, amb dos jornades als campus de Ciències de la Salut i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). Mentre, a l'Escola Politècnica Superior (EPS) es pot visitar una exposició que visibilitza referents femenins en l'àmbit de la ciència i la tecnologia, des d'Hipàtia d'Alexandria fins a les tecnòlogues de la UdL Magda Vall- també directora de l'EPS-, Teresa Capell, Luisa F. Cabeza i Immaculada Viñas.

L'ETSEA organitza la jornada Ciència i Tecnologia en Femení, en la que intervindran investigadores dels departaments de Tecnologia d'Aliments, Química, Producció Vegetal i Ciència Forestal, Ciència Animal i Enginyeria Agroforestal. El públic serà l'alumnat de l'IES Torre Vicens, que ja ha treballat amb aquest centre de la UdL en altres projectes, com ara el projecte Partner FP en el qual van clonar un gen de pastanaga en un bacteri.

Al campus de Ciències de la Salut se celebrarà també una taula rodona amb professionals que exposaran la seua experiència en el món de la recerca. Diferents investigadores pre i post doctocrals prenen part en la Jornada en commemoració del Dia Internacional de la dona i la nena en la ciència organitzada pel comitè d'empresa de l'IRBLleida. Tindrà lloc a la Sala de Graus de la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

Mentre, el Centre Dolors Piera ha programat l'exposició Dones que van canviar el món, que es pot veure a la planta baixa de l'EPS fins el proper 27 de febrer. Té com a objectiu fomentar les vocacions de les disciplines STEM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre les noies i les joves.

Al campus Igualada-UdL les investigadores en enginyeria han aprofitat aquesta celebració per fer una crida a les joves perquè apostin pels estudis científics. Mitjançant un comunicat, destaquen que cal "mostrar a les noves generacions que l'enginyeria també és cosa de dones" i "incentivar-les a matricular-se en aquests graus".