La UdL, present a la Setmana Occitana de Tolosa

Alumnat i professorat participa en diferents activitats al voltant de la llengua

Tolosa-1
Alumnat i professorat en plena carrièra del Taure Foto: Joèla Ginestet
Una desena d'alumnes de Filologia catalana i estudis occitans han participat a la Setmana occitana de la Universitat de Tolosa – Joan Jaurés. Acompanyats per diversos professors del Departament de Filologia catalana i Comunicació han pogut assistir a activitats divulgatives, exposicions, conferències, espectacles i concerts en occità i/o sobre l'occità.

El professor Albert Turull va exposar les conseqüències en matèria de política lingüística que podria suposar una eventual independència política del Principat de Catalunya, i per tant també els efectes que això podria suposar per al reconeixement de l'occità, que hi és oficial des de 2006. Mentre, Ramon Sistac va tractar de la norma lingüística de la llengua catalana.

Finalment, el director de la Càtedra d'Estudis Occitans de la UdL, Aitor Carrera, va abordar la situació sociolingüística de l'occità a la Val d'Aran, i més precisament les dades que es refereixen al deteriorat ús social de l'aranès i les accions que se n'haurien de derivar en matèria de planificació lingüística en aquell país gascó.

MÉS INFORMACIÓ:

Càtedra d'Estudis Occitans de la UdL