La UdL, al Rànquing de Xangai de disciplines acadèmiques

La recerca de tres àrees de coneixement, entre les 150 millors del món

microbiologiaUdL2017
Tecnologia d'aliments és la millor situada, en el lloc 41 / Foto: UdL

La recerca que realitza la Universitat de Lleida (UdL) en Tecnologia d'Aliments, Ciències Agrícoles, Veterinària i Ciència de l'Energia i Enginyeria es troba entre les millors del món, segons el Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) 2018 que elabora la Shanghai Ranking Consultancy, autora també del conegut Academic Ranking of Word Universities (ARWU). En total, s'han analitzat més de 1.600 universitats de 83 països d'arreu del món.

Aquesta classificació se centra en 54 matèries acadèmiques, que es distribueixen al seu torn en cinc àrees: Ciències Naturals, Enginyeria, Ciències de la Vida, Ciències Mèdiques i Ciències Socials. La llista estableix cinc criteris sobre la productivitat i la qualitat de la recerca: el nombre d'articles publicats, el seu impacte normalitzat (cites), l'abast de la col·laboració internacional en la investigació, la publicació en revistes de prestigi i el nombre d'investigadors premiats.

En el cas de Tecnologia d'Aliments, la UdL ocupa el lloc 41 entre les 300 universitats que figuren en aquesta disciplina, amb una puntuació total de 191.9. El llistat l'encapçala la universitat holandesa de Wageningen, amb 289 punts. Un dels aspectes millor valorats en el cas de Lleida és el dels articles més citats, amb 85.2 punts.

Quant a Ciències Agrícoles i Ciències Veterinàries, la Universitat de Lleida situa la seua recerca en la forquilla que abasta les posicions entre la 101 i la 150. Un cop més, els criteris amb millor valoració són l'alt índex de citació dels articles publicats i les col·laboracions internacionals. En l'àmbit de Ciència de l'energia i Enginyeria, la UdL apareix a la franja de les posicions 301-400.

"És el primer cop que la UdL apareix als rànquings de Xangai", destaca el coordinador econòmic, Ramon Saladrigues. "L'any passat ja va aparèixer al QS World University Rankings by subject i aquest mes de juliol s'ha situat en el rang 101-125 del Times Higher Education Europe Teaching Rankings 2018 (THE). D'aquesta manera, la Universitat de Lleida apareix per primera vegada als tres grans rànquings internacionals (Shanghai, QS i THE)", afegeix.