La UdL impulsa l'emprenedoria d'una vintena de joves

En marxa el programa Explorer, que permet optar fins a 30.000 euros de finançament

explorer
Els participants amb les autoritats Foto: Ajuntament de Lleida

La Universitat de Lleida (UdL) tutoritza una vintena de joves d'entre 18 i 31 anys perquè puguin tirar endavant idees de negoci, en el marc del programa Explorer. Joves amb idees, l'antic YUZZ, que impulsa Banco Santander a través de Santander Universidades i coordina el Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE). La principal novetat d'aquesta edició, al marge del canvi de nom, és la integració a la plataforma #JoinTheX, que busca connectar els participants amb emprenedors de tot el món.

La UdL, amb suport de l'Ajuntament de Lleida, ofereix als joves formació, suport i mentoring durant cinc mesos, rebent assessorament personalitzat i formant-se de la mà d'experts en innovació i models de negoci a l'Explorer Space Lleida, al campus de Cappont. El millor projecte de cada centre viatja a Silicon Valley, als Estats Units, i els 3 seleccionats en l'àmbit estatal reben 30.000, 20.000 i 10.000 euros per posar en marxa la seua empresa. Les dones emprenedores també poden optar al premi Woman Explorer Award, dotat amb 20.000 euros.

Les idees innovadores que es desenvoluparan els propers mesos a la UdL giren al voltant del món de la salut i l'esport; el business intelligence i les xarxes socials; l'optimització de processos per a empreses; el sector turístic, gastronòmic i lúdic; i  l'àmbit agroalimentari, entre altres. Explorer compta amb un itinerari formatiu que incorpora la metodologia Lean Startup, que permet la creació àgil de nous models de negoci aplicant els principis d'innovació contínua i aprenentatge validat. Inclou sessions pràctiques i tallers de design thinking, creativitat, finances, lideratge, màrqueting i habilitats comunicatives.

La Universitat de Lleida i l’Ajuntament de Lleida formen part de la xarxa de 52 centres i més de 40 institucions locals públiques i privades que participen a l'Explorer amb l'objectiu d'impulsar l'esperit emprenedor, la creació d’empreses i l'autoocupació entre els joves. L'acte d'inauguració d'aquesta edició ha anat a càrrec del vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL,  Ferran Badia; el director de la Càtedra Santander d'Emprenedoria Universitària de la UdL, Ramon Saladrigues; el director de zona Lleida de Banco Santander, Roger Hernández; el president de SECOT Tarragona, Josep Veciana; i el regidor de l'Ajuntament de Lleida, Rafel Peris.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa Explorer, joves amb idees