La UdL rep més de 250 alumnes de mobilitat el primer quadrimestre

La Xina, Itàlia, Mèxic i el Brasil són els països que aporten més estudiantat forà

mobilitatUdLsetembre 2018
Foto de grup al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
Un  total  de  255  alumnes  de  mobilitat  ha  començat  el  curs 2018-2019 a la Universitat de Lleida (UdL), 24 més que el primer quadrimestre del curs  passat,  segons les dades de la unitat de Relacions Internacionals de la UdL. Provenen de 40 països d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica. L'estudiantat  xinès  se  situa  com  el  col·lectiu  més  nombrós, amb  48  joves;  seguits  pels  47 alumnes d'Itàlia, els  31 del Brasil i els 26 de Mèxic.

La  UdL  també  rep  aquest  primer quadrimestre joves de punts tan diversos com ara Ghana, Etiòpia o Nepal; tot i que també n'hi ha 9 de diferents localitats de l'Estat espanyol mercès al programa SICUE. Es preveu que amb l'alumnat que arribarà el segon quadrimestre, la UdL superarà la xifra de 399 estudiants de mobilitat assolida el curs 2017-2018.

Per centres, la Facultat de Lletres és la que acull el major nombre d'alumnes forans (75, inclosos els del Diploma d'Estudis Hispànics). La segueixen l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (52), la Facultat de Dret, Economia i Turisme (45) i l'Escola Politècnica Superior (29). La  Facultat  de  Medicina  rep  22  alumnes i la d'Infermeria i Fisioteràpia, 13. Completen  la llista la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, amb 8 estudiants de mobilitat; i dos centres adscrits, l'INEFC-Lleida, amb 6 alumnes estrangers en aquest primer quadrimestre i Ostelea, amb 5.

La majoria d'aquest alumnat, 99 nois i noies, arriba a Lleida gràcies al programa Erasmus+ (82, Erasmus Estudis de països del programa Erasmus; 16, Erasmus Estudis de països associats al programa; i 1, Erasmus Pràctiques); seguit pel programa Mobilitat UdL (85). El Diploma d'Estudis Hispànics també aporta un bon gruix d'estudiantat xinès (43). Setze pertanyen al programa Erasmus Mundus; 9, al programa SICUE i 3, al programa d'estudiantat visitant.

Aquests estudiants han participat en diferents activitats d'integració a la universitat i la ciutat que han tingut lloc durant les dos setmanes prèvies a l’inici de les classes, inclosos els cursos de català inicial, en els que han participat 148 d'aquests alumnes.

L'acte d'acollida a una representació d'aquest alumnat de mobilitat ha tingut lloc aquest dijous  al vespre, Saló Víctor Siurana del Rectorat, encapçalat  per  les  vicerectores  de  Relacions  Internacionals i Cooperació,  Àstrid Ballesta, i la d'Estudiants, Neus Vila. El programa de la rebuda institucional incloïa una actuació de la Coral UniCorn de la UdL i una exhibició de la colla sardanista Dolç Infern i de  la colla castellera Marracos UdL; aquestes últimes, al claustre de la Pensativa.

Carregant el reproductor...