La UdL rep més de 180 alumnes de mobilitat el primer quadrimestre

Xina i Mèxic són els països que aporten més estudiantat forà

La UdL rep més de 180 alumnes de mobilitat el primer quadrimestre
La rebuda institucional ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana FOTO: Institut de Llengües

Un total de 184 alumnes de mobilitat ha començat el curs 2016-2017 a la Universitat de Lleida (UdL), una xifra pràcticament idèntica a la del setembre de 2015, segons les dades de l'Oficina de Relacions Internacionals. Provenen de 22 països d'Europa, Amèrica, l'Orient Mitjà i Àsia. Per primer cop l'estudiantat xinès se situa com el col·lectiu més nombrós, amb 34 joves; seguits de prop pels 33 alumnes de Mèxic. La UdL també rep aquest primer quadrimestre joves de punts tan diversos com ara Afganistan, la República de Corea, Hong Kong, Xile o Bangladesh; tot i que també n'hi ha 8 de diferents localitats de l'Estat espanyol mercès al programa SICUE.

Per centres, la Facultat de Lletres és la que acull el major nombre d'alumnes forans (59). La segueixen l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (30) i l'Escola Politècnica Superior (24). La Facultat de Medicina rep 21 alumnes i la de Dret, Economia i Turisme, 18. Completen la llista l'INEFC-Lleida, centre adscrit a la UdL, amb 12 estudiants de mobilitat en aquest primer quadrimestre; la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, amb 11; la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, amb 8 i l'Escola Universitària de Relacions Laborals, amb 1.

La majoria d'aquest alumnat, 81 nois i noies, arriba a Lleida gràcies al programa Erasmus (72, Erasmus Estudis; 6, Erasmus Mundus; i 3, Erasmus KA107) i al programa de Mobilitat de la UdL (61). El Diploma d'Estudis Hispànics també aporta un bon gruix d'estudiantat xinès (31).

El Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat, ha acollit aquesta tarda la jornada de benvinguda a l'estudiantat de mobilitat, a càrrec de la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Àstrid Ballesta, i la directora de l'Institut de Llengües de la UdL, Marta Giné, les quals han destacat la vocació internacional de la institució.

L'alumnat de mobilitat ha rebut els certificats dels cursos de català inicial que han cursat aquests dies i han pogut gaudir d'una actuació de la Coral UNICORN de la UdL i de la colla castellera Los Marracos.