La UdL es manté entre les 801-1.000 millors del món

El rànquing THE 2023 assenyala millores en recerca i captació de recursos per transferència

CapPont_JPou
Vista dels edificis ubicats a Cappont / Foto: Jordi V. Pou (*)

(*) Aquesta imatge, que ha d'anar signada correctament, només pot ser utilitzada per il·lustrar aquesta informació. No pot ser arxivada, ni reutilitzar-se per a qualsevol altra informació

La Universitat de Lleida (UdL) es troba a la forquilla entre els llocs 801 i 1.000 de les millors del món, segons el THE World University Ranking 2023, publicat per la revista britànica Times Higher Education (THE). Repeteix així els resultats de l'anterior edició d'aquest informe elaborat a partir de 13 indicadors que mesuren cinc àmbits concrets: docència, recerca, cites acadèmiques, internacionalització i transferència de coneixement.

La UdL torna a obtenir la millor puntuació en les citacions d'articles científics, amb 49,1 punts. Pel que fa a la resta d'àmbits, aconsegueix 42,2 en internacionalització; 41,9 en ingressos de la indústria; 20,7 punts en docència i 19,5 en recerca, amb una pujada de 3 punts en aquest darrer apartat.

El vicerector de Política Institucional i Planificació Estratègica, Ferran Badia, valora positivament aquesta posició "tenint en compte que cada cop participen més universitats". En total, l'estudi ha analitzat 1.799 centres de 104 països i regions, 137 més que en l'anterior edició, quan van ser 1.662. Badia també destaca la millora en els àmbits de la recerca i la captació de recursos per transferència.

El rànquing ha analitzat enguany 55 universitats de l'Estat espanyol, tres més que en l'anterior edició. A la UdL la trobem al lloc 9è, a l'igual que l'any passat, amb altres 13 universitats i una puntuació global entre 29,8-33,9,

Segons aquest rànquing, tres universitats catalanes se situen entre les 200 millors del món: la Universitat de Barcelona (182), l'Autònoma de Barcelona (183) i la Pompeu Fabra (186). En les tres primeres posicions figuren Oxford (Regne Unit), Harvard (Estats Units) i Cambridge (Regne Unit).

MÉS INFORMACIÓ:

Ranking THE 2023