La UdL oferirà formació contínua a Tàrrega

Serà la primera subseu del CFC, tot i que se'n preveuen més

conveniCFCTàrregaUdL
El rector, amb l'alcaldessa i el president del Consell Social / Foto: Ajuntament de Tàrrega

El Centre de Formació Contínua (CFC) de la Universitat de Lleida (UdL) obrirà una subseu a Tàrrega per oferir cursos a la ciutadania d'aquest municipi i el seu territori d'influència. Serà la primera, tot i que l'objectiu és posar-ne més en marxa a mig termini. La de la capital de l'Urgell s'ubicarà en un local municipal cedit gratuïtament pel consistori, en virtut d'un conveni de col·laboració que han signat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i l'alcaldessa, Rosa Maria Perelló. L'acord, amb una vigència inicial de quatre anys renovables, preveu tant cursos genèrics com específics.

Les accions formatives seran planificades conjuntament pel CFC i l'Ajuntament de Tàrrega. A l'agenda ja figuren les primeres activitats a partir del setembre i amb el suport de la Diputació de Lleida. Es tracta de cursos sobre la nova llei de contractació a les administracions públiques o les oportunitats de dinamització que genera el turisme.

La idea és combinar els cursos que puguin interessar amplis sectors de la població targarina amb altres adreçats a determinats sectors productius, col·lectius empresarials o laborals, inclòs el personal de les administracions. Tota l'oferta haurà de passar prèviament els tràmits normatius i procedimentals que estipula la normativa de la formació contínua vigent a la UdL.

Una de les línies estratègiques del Pla Director de Formació Contínua 2017-2021 de la Universitat de Lleida és, precisament, obrir-se al conjunt de la ciutadania. Per donar respostes a les necessitats del teixit socioeconòmic, el CFC ha optat per potenciar la formació a la carta o a mida. El rector ha destacat que "la  voluntat de la UdL, definida pel  seu vicerectorat de docència i pel CFC, és la d'expandir la presència de la universitat  a la resta de la demarcació amb  la ferma voluntat de fer evident el compromís de la UdL amb el progrés del territori lleidatà". En aquest sentit, Roberto Fernández ha afegit que "aquesta expansió territorial es farà sempre de comú acord amb les institucions locals i territorials i un exemple és l'acord subscrit avui a Tàrrega amb el seu ajuntament".

L'alcaldessa, Rosa Maria Perelló, ha subratllat que la subseu del Centre de Formació Contínua "atorga un nou segell de qualitat a l'ensenyament que s'imparteix des de Tàrrega". En aquest sentit, també ha recordat el gran èxit de participació que ha obtingut l'Aula d'Extensió Universitària a la capital de l'Urgell. Mentre, el president del Consell Social de la UdL, Delfí Robinat, ha posat de manifest que la implantació d'aquesta subseu del CFC  promou recíprocament el dinamisme social de Tàrrega amb la qualitat de l'activitat docent de la UdL.