L'Escola Politècnica Superior de la UdL celebra el seu trentè aniversari

Inicia les activitats que s'allargaran fins el març de 2021 estrenant logo

aniversari EPS2
D'esquerra a dreta: Josep M. Miret, Carles Capdevila, Ferran Badia, Francesc Giné i Magda Valls / Foto: EPS-UdL

MÉS INFORMACIÓ:

Web 30è aniversari EPS

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha iniciat els actes de celebració del seu trentè aniversari, que culminarà el proper 19 de març de 2021, quan es complirà l'efemèride de la primera Junta d'Escola. L'actual situació sanitària ha fet que la direcció de l'EPS programi una sèrie d'accions "COVID-friendly" repartides durant tot el curs, que s'aniran anunciant progressivament. La primera ha estat la instal·lació d'una lona informativa per presentar la marca commemorativa que l'Escola anirà incorporant en les diverses eines i aplicacions digitals durant aquest curs acadèmic.

L'acte ha servit també per fer una foto de família amb diferents directors del centre: Josep M. Miret (1993-2001), Carles Capdevila (2002-2004), Ferran Badia (2005-2011), Francesc Giné (2011-2019) i Magda Valls, actual directora de l'EPS. També van recordar les figures d'en Jesús Pomar, director el 2002, i dels traspassats Jesús Lorés (1990-1993) i Javier Chavarriga (2004-2005).

Al novembre de 1990 es feia la primera reunió de professorat de la llavors Escola Universitària d'Informàtica de Lleida (EUI), encara integrada en la Universitat de Barcelona, amb Miquel Carrera, José M. González, Jesús Lorés, Josep M. Miret, Ramiro Moreno, Concepció Roig, Ramon Sangüesa i Patrick Zabalbeascoa. "Aquelles primeres passes d'aquest projecte col·lectiu han donat lloc a una Escola que ha madurat i s'ha consolidat al llarg d'aquest període, fins a esdevenir l'Escola que som avui, referent dels estudis d'enginyeria i tecnològics del nostre entorn", destaca Valls.

L'EPS compta aquest curs amb 1.164 alumnes de grau i màster, 948 nois i 216 dones, entre els campus de Lleida i UdL-Igualada. "Volem explicar la importància que té per a la transformació del territori formar enginyers, enginyeres, tecnòlegs i tecnòlogues de "quilòmetre zero"  que  s'integren en el nostre teixit productiu i ajuden a impulsar-lo", ha explicat la directora de l'Escola Politècnica.