El Laboratori de mecanització agrària incorpora una 'DirectDrive'

John Deere Ibérica ha fet donació d'aquesta transmissió a l'ETSEA

transmissió tractor
Els representants d'ETSEA i de l'empresa amb la transmissió. FOTO: UdL

Una transmissió ‘DirectDrive’ (caixa de canvis dels tractors John Deere de la sèrie 6R) forma part des d'avui de l'equipament del Laboratori de Mecanització Agrària de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). L'empresa John Deere Ibérica S.A. ha fet donació d'aquesta peça a l'ETSEA gràcies a la col·laboració que mantenen l'equip docent del Departament d’Enginyeria Agroforestal i l’empresa concessionària de John Deere a Catalunya, Vicens Maquinària Agrícola.

L'adaptació de la transmissió com a equipament didàctic, que es completa amb documentació audiovisual i tècnica facilitada per l'empresa, ajudaran millorar la docència pràctica que, sobre tractors i maquinària agrícola, s'imparteix al Grau d’Enginyeria Agrària de la UdL, explica el professor d'ETSEA, Jaume Arnó.

La transmissió ‘DirectDrive’ ha estat guardonada en diversos certàmens nacionals i internacionals, per combinar els avantatges, en termes de rendiment, de les caixes de canvis manuals i la simplicitat i comoditat d’ús de les transmissions automàtiques, la qual cosa, afegeix Arnó, la converteixen en una excel·lent eina per a la formació tècnica dels alumnes en l’àmbit de la mecanització agrària.

El Laboratori de mecanització agrària, situat a la planta baixa de l'Edifici 4 del campus, té tant usos docents com de recerca. Allí, es realitzen les pràctiques de les assignatures relacionades amb la maquinària i part dels desenvolupaments del Grup de Recerca en AgròTICa i Agricultura de Precisió.

Han assistit a la donació, Víctor Llobera (John Deere Ibérica), Francesc Baldomà i Mònica Sans (Vicens Maquinària Agrícola), i per part de l'ETSEA, Narciso Pastor, Jordi Graell, Alexandre Escolà, Jordi Llorens, Joan Masip i Jaume Arnó.

Carregant el reproductor...