L'exministre colombià que negocià el procés de pau amb les FARC i l'ELN, a la UdL

En el marc d'un programa d'activitats organitzat pel Campus Iberus

unizar
Juan Fernando Cristo Bustos, a la Universitat de Saragossa. FOTO: Universitat de Saragossa
Juan Fernando Cristo Bustos, ministre de l'Interior de Colòmbia entre 2014 i 2017, serà la setmana vinent a la Universitat de Lleida (UdL) en el marc d'un programa d'activitats organitzat per la seu a Colòmbia del Campus Iberus que inclou la visita a universitats d'aquest campus d'excel·lència internacional. Després de passar per les universitats de Saragossa i Pública de Navarra, on ha impartit conferències i seminaris, aquest advocat obrirà dilluns un seminari de Dret constitucional i història social que es desenvoluparà a la UdL durant els mesos de novembre i desembre.

Negociador del govern en els processos de pau amb les guerrilles de les FARC i l'ELN durant la presidència de Juan Manuel Santos, l'exministre pronunciarà el dia 14 a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, una conferència sobre La llei de víctimes i restitució de terres a Colòmbia, de la qual en va ser autor i ponent, mentre que el dia 16 reflexionarà sobre els efectes de la reforma política colombiana que va tenir lloc entre els anys 2003 i 2009. A més d'aquestes conferències, l'exministre també participarà en seminaris amb professorat de la Facultat de Dret, Economia i Turisme.

Juan Fernando Cristo Bustos, ha estat involucrat en temes de construcció de pau, enfortiment de l'Estat des de la participació ciutadana, polítiques de seguretat ciutadana i enfortiment de la democràcia al seu país. Té una àmplia carrera política, havent estat elegit quatre cops senador. Va ocupar les presidències de les comissions Sisena i Primera, així com la presidència del Congrés i del Partit Liberal. En els seus 16 anys al Congrés va ser autor i ponent d'importants lleis, com ara la de Víctimes i Restitució de Terres que pretén garantir veritat, justícia, reparació i no repetició a les víctimes del conflicte armat.

Com a Ministre de l'Interior va liderar l'agenda legislativa per a la pau que va permetre en el primer semestre del 2017 l'aprovació del paquet de normes essencials en el compliment dels acords de pau amb les FARC per garantir el desarmament i la desmobilització d'aquesta guerrilla, així com la Reforma de Equilibri de Poders que va eliminar la reelecció presidencial a Colòmbia.