L'alumnat de primer augmenta prop d'un 4% a la UdL

La Universitat de Lleida compta aquest curs amb gairebé 9.800 estudiants

rp matrícula bona
La vicerectora Paquita Santiveri ha presentat les dades / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha cobert un 92,89% de les places de primer que ofertava per aquest curs acadèmic 2020-2021, el que representa un augment de 8 punts respecte a l'anterior. L'alumnat de nou accés als graus ha crescut un 3,9%, passant de 2.058 a 2.138 (1.288 dones i 850 homes). Pel que fa a màsters, aquest augment ha estat del 9%, de 509 a 555 estudiants (312 dones i 243 homes). S'ha cobert el 81% de l'oferta, tot i que cal tenir en compte que el nombre de places s'ha reduït en 128.

La vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Qualitat, Paquita Santiveri, ha qualificat d'èxit aquest creixement, que atribueix d'una banda a la política de difusió dels estudis de la UdL i de l'altra, a la possibilitat que molts estudiants hagin decidit quedar-se a Lleida per la situació sanitària.

Quant als graus, 32 titulacions de 48 han omplert totes les seues places i 12 es troben entre el 50 i el 98%. Les Facultats de Medicina, Educació, Psicologia i Treball Social, Infermeria i Fisioteràpia, i Dret, Economia i Turisme han aconseguit cobrir el 100% de places de primer. L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària arriba al 93%, l'Escola Politècnica Superior, al 90%, amb una pujada del 10%, i la Facultat de Lletres, al 82% amb un augment del 6%. Respecte als màsters, 13 de 31 han cobert tota l'oferta de primer i 12 es troben entre el 60 i el 100%.

La procedència de l'estudiantat dels graus és majoritàriament de Lleida i comarques, amb un 57%. La resta de Catalunya representa un 24% i l'Aragó, un 6,29%, sent la comunitat espanyola que aporta més alumnat a la UdL. Pel que fa a l'estudiantat estranger, representa un 1,54% del total. D'aquests, 108 són del Principat d'Andorra, seguit a molta distància de Portugal, amb 7.

Respecte al campus UdL-Igualada, el nou grau d'Administració i Direcció d'Empreses ha omplert amb escreix les places (44 estudiants per 40 ofertades inicialment). També han fet ple les titulacions d'Infermeria i de Nutrició i Fisioteràpia. L'alumnat de nou accés al tronc comú de les enginyeries també ha augmentat, passant de cobrir el 21% de les places disponibles el curs passat al 58% enguany.

En total, la Universitat de Lleida compta aquest curs amb prop de 9.800 alumnes: 8.347 de grau, 855 de màster i 575 de doctorat, tot i que aquesta darrera matrícula continua oberta fins el juliol de 2021. El curs anterior eren 8.234 estudiants de grau, 861 de màster i 669 de doctorat (matrícula tancada).

MÉS INFORMACIÓ:

Dossier amb les dades de matrícula