La rectora de la Universitat de València, nova presidenta de la Xarxa Vives

Jaume Puy Llorens serà un dels quatre vicepresidents

xvupresidenta
El relleu de la presidència s'ha fet a la UAB. FOTO: Xarxa Vives

La rectora de la Universitat de València (UV), Maria Vicenta Mestre Escrivà, és la nova presidenta de la Xarxa Vives d’Universitats que aplega 22 institucions d’educació superior de territoris de parla catalana. Mestre, pren el relleu del rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente, que ha estat al capdavant de la Xarxa complint amb el calendari rotatiu de presidències. Acompanyen a Mestre, l’exrector de la Universitat de Vic, Jordi Montaña, com a vicepresident I; la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón Soler, com a vicepresidenta II; el rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy Llorens, com a vicepresident III, i el rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente Sancho, com a vicepresident IV.

Durant la nova presidència es duran a terme les activitats i accions previstes en el pla anual d’actuació de la institució, que inclou al voltant de 150 iniciatives distribuïdes en 16 programes: Comunicació, Cultura, Estudiants, Igualtat de Gènere, Llengua, Mobilitat, Premis i Ajuts, Programes Sènior, Publicacions, Recerca, Relacions Internacionals, Síndics de Greuges i Universitats Saludables i Sostenibles. Entre d’altres, està previst organitzar a la UV una jornada Fòrum Vives sobre com està canviant l’estudiantat universitari de la ‘regió Vives’ a partir dels eixos i els resultats la 3a edició de l’informe Via Universitària (2020-2022). La Universitat de València també acollirà la trobada anual del Grup de Treball d’Igualtat de Gènere, la celebració de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat i la Lliga de Debat Universitària.

TEXT: Comunicació XVU