La Fira UdL Treball s'amplia enguany al campus d'Agrònoms

Augmenta un 26% el número d'empreses i entitats participants

firatreball 2017
La Fira se celebrarà als campus de Cappont i ETSEA. FOTO: UdL

Els edificis 2 i 3 de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), acolliran, a més del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera i l'edifici Polivalent del campus de Cappont, els estands de les 82 empreses i 24 entitats que el proper dia 19 d'abril participen a la Fira UdL Treball.

La jornada, que té com a objectiu fomentar l'ocupació dels titulats de la Universitat de Lleida, ha ampliat el seu espai al campus agroalimentari, forestal i veterinari de la UdL per poder encabir 31 empreses i 4 entitats més que l'any passat, la qual cosa suposa un augment del 26% respecte l'edició anterior, i un 136% des què es va posar en marxa aquesta iniciativa, ara fa cinc anys.

La major part d'empreses que hi participen -una trentena- pertanyen a l'àmbit agrari i la distribució alimentària, tot i que també hi trobem bufets d'advocacia, consultories, assegurances, cadenes comercials, empreses del sector de la construcció, el transport, les noves tecnologies, l'enginyeria i el medi ambient, la salut, l'esport, el tercer sector, cadenes comercials, acadèmies d'estudis i d'idiomes, agències de viatges o mitjans de comunicació. La majoria són de Lleida, tot i que també n'hi ha de Barcelona, Madrid, Osca, Terol i Saragossa.

Totes elles acudeixen a la Fira amb ofertes de feina o de pràctiques. En l'edició anterior, les empreses van oferir 73 ofertes de treball, 29 de pràctiques i 7 beques.

A més de les empreses, seran presents a la Fira una dotzena de col·legis professionals, diferents unitats de la UdL (Consell de l'Estudiantat, Alumni UdL, Càtedra d'Emprenedoria, Servei d'Informació i Orientació Universitària, Institut de Llengües, Centre de Formació Contínua, Escola de Doctorat etc.), el Servei d'Ocupació de Catalunya,  l'Agència Catalana de Turisme, PIMEC o la Cambra de Comerç de Lleida, entre d'altres.

La Fira UdL Treball estarà oberta de 9.15h a 18.00h, tot i que la inauguració oficial tindrà lloc a les 10.30h al campus de Cappont. Els visitants, a més de poder deixar currículums i fer entrevistes, podran participar en tallers com ara el d'arquitectura de l'èxit laboral en l'era digital, el d'orientacions professionals per a enginyers agrícoles i forestals, i en conferències, com la que pronunciarà Arancha Ruiz, consultora de marca personal i captació de talent per a directius, professionals i empreses: Quin treball pots trobar? La visió d'una headhunter.