Dos milions d’euros per construir el nou Campus Salut a Igualada

L'Hospital de la capital de l'Anoia esdevindrà universitari

torraigualada
Compareixença de Torra a l'Ajuntament d'Igualada. FOTO: Presidència del govern

El Govern de la Generalitat de Catalunya invertirà 2 milions d’euros en la construcció del nou Campus de salut de la Universitat de Lleida (UdL) a Igualada, promogut per l’Ajuntament de la capital de l’Anoia i la UdL. Així ho va anunciar el president de la Generalitat, Quim Torra, en una visita ahir a la Conca d’Òdena.

El delegat del rector pel Campus Universitari Igualada-UdL, Carles Capdevila, ha qualificat l’anunci del Govern com "una magnífica notícia que permetrà a l'Ajuntament donar un impuls important a les obres del nou edifici de Ciències de la Salut". Al nou immoble s’hi impartiran els graus d'Infermeria, el doble grau de Fisioteràpia i Nutrició Humana i Dietètica i el màster en Simulació Clínica i Seguretat del Pacient, que ara provisionalment s'estan impartint a l’edifici de la Teneria, afegeix. Aquest equipament està actualment en construcció al terreny que abans ocupava l’antic hospital d’Igualada, a costat mateix del Centre d’Innovació per a la Simulació en Salut 4DHealth.

Segons Torra, l’objectiu és que l’Hospital d’Igualada sigui universitari per convertir la comarca en un hub de biomedicina i "reforçar el sistema universitari com a element de reactivació econòmica" del territori. També va anunciar mig milió d’euros més per a la UdL per als estudis de Ciències de la Salut dins “d’un primer paquet de mesures del Pla especial per a la Conca d’Òdena” elaborat per l’executiu, amb el qual "es vol enviar el missatge que el Govern prioritza els territoris i sectors que més ho necessiten".

En aquest sentit, Capdevila ha confirmat que s’està acabant de tancar un concert sanitari amb el consorci de l'Anoia, que ben aviat permetrà a l'hospital d'Igualada convertir-se en universitari. "Amb tot això, i amb el Centre 4D-Health, Igualada esdevindrà un pol de referència en salut de les comarques centrals de Catalunya".

El delegat del rector pel Campus d’Igualada ha destacat la sensibilitat del Govern amb una de les comarques més castigades per la crisi sanitària i pel seu suport al Campus. "La UdL ha fet una aposta decidida per aquest campus i ara és hora que els igualadins i les igualadines també la facin", ha dit.

TEXT: Premsa UdL/Lidera