Dos premis Nadal, aquesta setmana a la Universitat d'estiu

Alumnes amb altes capacitats, museus i la impressió en 3D, altres temàtiques dels cursos

caresantosUdL2016
Care Santos va apadrinar les orles de Lletres el curs passat Foto: UdL

Els guanyadors de les dos darreres edicions del Premi Nadal de novel·la, Care Santos (2017, per Media vida) i Víctor del Árbol (2016, per La víspera de casi todo) seran la propera setmana a la Universitat de Lleida (UdL). Formen part del professorat del curs de la Universitat d'estiu Com s'escriu un best-seller? Curs sobre tècniques i estructures narratives que arrenca dilluns, 10 de juliol, per la tarda al campus de Cappont. En la darrera setmana a la capital del Segrià el programa inclou 8 cursos, que sumen 151 matriculats. Així, la xifra global puja de moment fins els 575 inscrits.

A més a més de Santos i del Árbol, el curs Com s'escriu un best-seller compta també amb el televisiu Martí Gironell, els escriptors lleidatans Emili Bayo i Ramon Rubinat, i el director de l'Aula de Escritores de Barcelona, Lluc Berga. Tots ells compartiran amb l'alumnat les seues tècniques narratives durant quatre dies. Els dos premis Nadal realitzaran les seues sessions dimecres, 12 de juliol.

La Universitat d'estiu de la UdL també ofereix aquests dies Alumnes amb altes capacitats. Un repte educatiu del segle XXI, amb la coordinadora del Programa d'enriquiment d'altes capacitats de la Comunitat de Madrid, Montserrat Expósito. Dins l'àmbit tecnològic, trobem Aprèn com imprimir en 3D la peça que tu dissenyis i en el d'art i humanitats, Els museus i el patrimoni en el territori. Els museus en venda: comercialització de producte de proximitat.

A banda dels cursos a Lleida ciutat hi ha altres escenaris. Al Monestir de les Avellanes es desenvoluparà La Creació de la memòria històrica al llarg dels segles. 8es Jornades d'Història de l'Església i de la Religiositat (Edició Especial 300 Aniversari Jaume Caresmar) i a Balaguer, Poblacions rebutjades, poblacions desplaçades. 22è Curs d'Estiu-Reunió Científica del Comtat d'Urgell. Tots dos congressos s'emmarquen en la Universitat d'estiu de la UdL.

A la Casa de l'ós bru d'Isil tindrà lloc el curs Recursos didàctics per al coneixement de la fauna i la vegetació del Parc Natural de l'Alt Pirineu, amb diverses sortides de camp per conèixer la flora de muntanya i identificar els rastres i les restes més comunes dels animals dels Pirineus. Mentre, a Les Borges Blanques es desenvoluparà Empresa, política i territori: vincles materials, lligams emocionals.