Un alumne de la UdL, campió universitari de Catalunya de judo

La natació suma 11 medalles, tres d'elles d'or

medalla Judo
Colchero, segon per l'esquerra / Foto: Esports UdL
L'estudiant de la Universitat de Lleida (UdL) Iker Colchero s'ha proclamat Campió Universitari de Catalunya de Judo en les proves disputades aquest diumenge a Tarragona. Colchero s'ha penjat la medalla d'or a la categoria de menys de 81 quilos, superant Joan Navarro, de la Universitat de Barcelona (UB), que ha quedat segon. Els bronzes han estat per a Ferran Cabañó, de l'Autònoma de Barcelona (UAB) i Adrián Chacón (UB).

La UdL ha aconseguit una altra medalla, a la categoria de menys de 73 quilos, on Pol Ciurana ha guanyat un dels bronzes. L'altre ha estat per a Jordi Cercós (UAB). L'or se l'ha endut Iker Blanco, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'argent, el seu company de la UPC Sergio Malo.

Als Campionats de Catalunya Universitaris de Natació, la UdL ha sumat 11 medalles: tres d'or, quatre d'argent i quatre més de bronze. Tomàs Lomero Arenas s'ha proclamat campió en 100 metres papallona masculins, amb un temps de 57.68 que l'ha permès superar a Javier Gijón (UB), amb l'argent, i Guillem Lázaro (UAB), bronze. El seu germà, Bernat Lomero Arenas, ha fet el mateix a 50 metres papallona masculins enduent-se l'or. Completaven el podi Tomàs Lomero, argent, i Sergi Castells (UVic), bronze. Mentre, Patrick Pelegrina Cuen (UdL) ha signat el millor temps (29.19) en 50 metres braça, per davant de Pau Solà (UPF) i Unai Moreno (UdG).

Pelegrina també ha quedat sots-campió de Catalunya en 100 metres braça masculins, amb un crono de 1:06.22. L'or ha estat per a Unai Moreno (UdG) i el bronze, per a Ignasi Bernaus (UVic). En 200 metres estils femenins, Andrea Servalós Estopa també s'ha penjat la medalla d'argent amb un temps de 2:30.50, només superada per Carla Ramos, de la UB.

Servalós també ha estat tercera a 100 metres braça femenins, superada només per Ehari Alcauzar i Laura Amor, totes dos de la UB. Als 50 metres lliures masculins, Tomàs Lomero ha estat bronze. L'or l'ha guanyat Sergi Castells (UVic) i l'argent, Gerard Hernández (UPC). La mateixa posició han aconseguit les noies de 4x 50 metres estils de la UdL. Alba Martín Martín, Andrea Servalós Estopa, Olga Casanovas Salvatella i Judith Cortés Vilanova s'han penjat la medalla de bronze, per darrere de la UB i la UAB.

El darrer bronze ha estat per a l'equip mixt de 6 x 50 metres lliures; amb els germans Lomero, Rafel Josep Jaume, Judit Cortés, Alba Martín i Olga Casanovas. Han estat tercers amb un crono de 2:42.76, el mateix que la UVic. L'or ha estat pel conjunt de la UAB i l'argent, per al de la UB. En 50 metres esquena masculins, Pol Arbonès Triquell s'ha quedat a dos centèsimes del podi i s'ha hagut de conformar amb la quarta posició.

L'equip de natació de la UdL