Un dispositiu de seguretat personal guanya l'Explorer Space Lleida

Dos alumnes de la Politècnica i dos d'ADE de la UdL, guardonats entre 9 candidatures

xplorerUdL2019
Els joves premiats, durant el lliurament Foto: UdL
La proposta uBand de Marc Coll, estudiant del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), ha estat seleccionada com a millor idea emprenedora del programa Explorer Space Lleida (antic Yuzz) d'entre 9 candidates. Coll, que viatjarà a Sillicon Valley amb 55 representants més d'Espanya, Portugal i Argentina, ha ideat un dispositiu de seguretat personal pensat per fer esport a l'aire lliure.

El segon premi ha estat per a l'alumne de Grau en Enginyeria Informàtica de l'EPS, Joan Palau, pel projecte OpHome. El tercer se l'ha endut l'estudiant d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) Asier Falcó, amb la plataforma Tatyo; i l'Explorer Woman Award, Maria Mateo, també d'ADE, amb el projecte Funny Dreams. Els projectes seleccionats com a primer premi i en la categoria de dones emprenedores passaran directament a la final estatal que es realitzarà a Madrid al mes de novembre. Allà competiran per uns premis econòmics de 30.000, 20.000 i 10.000 euros.

L'uBand és una cinta amb tres càmeres que graven i comparteixen automàticament qualsevol incident que puguem tenir mentre practiquem alguna activitat física a l'aire lliure, estem de viatge a l'estranger o, simplement, volem sentir-nos més segurs quan anem sols. El sistema grava "quan es produeix una situació que compromet la nostra integritat física", explica Coll. Llavors envia els fragments als contactes que hem assignat juntament amb altres dades d'interès, com ara ubicació, durada del trajecte o freqüència cardíaca.

La iniciativa OpHome és un dispositiu domòtic per optimitzar el consum energètic de la llar. "Combina un hardware amb un software que permet al propi habitatge aprendre dels costums dels seus propietaris i optimitzar costos", explica Joan Palau. "Controla les parts del dia amb preus de la llum i energia més elevats i recomana pautes i programa horaris d'ús d'aparells elèctrics o energètics", afegeix.

Tatyo és una plataforma en línia de compra-venda d'instruments musicals de segona mà, amb la col·laboració de botigues especialitzades. I FunnyDreams, una xarxa social que optimitza la gestió i organització d'un viatge des d'una mateixa plataforma a través de mapes interactius, fotografies i ítems recomanats per altres usuaris. La seua promotora, al ser premiada a la categoria Woman Explorer Award, optarà al mes de novembre a un premi econòmic de 20.000 euros patrocinat per la Fundació EY.

Explorer és un programa per a l'impuls del talent jove i l'esperit emprenedor adreçat a joves d'entre 18 i 31 anys, que els ofereix durant 5 mesos suport, formació i assessorament per elaborar plans de negoci basats en idees innovadores. La coordinació a la UdL es vehicula a través de la Càtedra Santander d'Emprenedoria, que gestiona les activitats que es realitzen en el marc del programa i fa el seguiment, acompanyament i suport dels projectes participants. També hi col·labora l'Institut municipal d'ocupació (IMO) de l'Ajuntament de Lleida.
Carregant el reproductor...