Un equip de la UdL, finalista en el I Programa Demola de Campus Iberus

Podran explotar comercialment l'eina digital que han desenvolupat per l'Associació Alba

DEMOLapremiats2017UdL
Tots els finalistes. FOTO: Campus Iberus

La Universitat de la Rioja ha acollit la cloenda del I Programa Demola de Campus Iberus, un projecte de cooperació universitat-empresa nascut a Finlàndia, basat en la resolució de reptes plantejats per empreses i institucions perquè siguin resolts per equips d'estudiants, i on s'hi van inscriure 120 candidats de les universitats de Saragossa, Lleida, Pública de Navarra i la Rioja.

En aquest acte, conduït per Julio Rubio, rector de la Universitat de la Rioja, Julio Lafuente, vicepresident executiu de Campus Iberus, i Óscar López, director executiu, s'han lliurat els diplomes als 30 finalistes de Demola que ara tindran la possibilitat de muntar una start-up per explotar comercialment la solució a la qual han arribat o vendre la llicència.

Entre els premiats, està l'equip de la Universitat de Lleida que ha treballat amb l'Associació Alba en un projecte de responsabilitat social per desenvolupar una eina informàtica que mesuri l'impacte social d'aquesta entitat que treballa a Tàrrega amb persones amb discapacitat intel·lectual o malalties mentals.

L'equip, format per dos alumnes d'Administració d'Empreses de la UdL, Mohamed Aznay i Sinuhé García Méndez, i dos de la Universitat de Saragossa (Unizar), Raul Llovet, estudiant de Sociologia, i Alba Fernández, de Treball Social, han creat una eina digital que facilita el mesurament de l'impacte econòmic i social de les accions de les organitzacions. Aquesta eina simplifica el procés perquè cada entitat pugui avaluar l'impacte al seu territori sense haver de recórrer a consultores externes.

TEXT: Oficina de Comunicació Universitat de la Rioja/ Oficina de Premsa UdL