Un magraner per recordar l'Anna Gené

HomenatgeAnnaGeneUdL
Un moment de l'homenatge / Foto: UdL

Familiars, amics, companys i alumnes de l'Anna Gené, catedràtica d'escola universitària de Didàctica de les Ciències Experimentals a la Universitat de Lleida des de la fundació de la UdL, fins la seua mort, l'any passat, s'han aplegat avui a la Facultat de Ciències de l'Educació per retre-li homenatge. La plantada d'un magraner davant l'entrada del centre i un congrés que du el seu nom: Fem Ciència a l'escola. 1r Congrés Anna Gené, són la manera que la Facultat ha triat per fer "present l'Anna i per donar a conèixer tot el que hem après amb ella", han dit els seus companys.

El magraner, molt present a la cultura mediterrània en suportar molt bé el sol i la manca d'aigua, "vol ser eina didàctica més per la formació dels futurs mestres d'infantil i primària en ciències. També, un símbol pels molts estudiants que van gaudir i madurar acompanyats per l'Anna".

Anna Gené Duch va ser professora de la Universitat de Lleida entre 1979 i 2013. Catedràtica d'Escola Universitària, pertanyia al grup de recerca Cognició, context i tecnologies de la informació. Va ser directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL durant 8 anys (1992-2000) i del departament de Didàctiques Específiques entre 2007 i 2010.  Els seus companys asseguren que "la seua persona destaca principalment per la dedicació al món dels infants i dels mestres on abocà,  fins el seu sentit comiat, la seua tendra saviesa i la capacitat d'organització".

En l'acte d'homenatge hi han participat el rector, Roberto Fernández, el director adjunt dels Serveis territorials d'ensenyament a Lleida, Xavier Eroles, el regidor d'Educació i infància de Paeria, Jesús Castillo, la cap d'estudis de la Facultat de Ciències de l'Educació, Maria Alba Herrera, així com professors d'aquest centre i del Col·legi Parc de l'Aigua.