Un museu virtual i les maletes fallaires, continuïtat del projecte Prometheus

La Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus manté vigents tres accions

Prometheus cloenda
Jornada de cloenda a la FEPTS / Foto: Laia Pijuan
El projecte Prometheus, liderat per la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus (CEPIP) de la Universitat de Lleida (UdL) tanca la seua activitat amb tres accions encara vigents i amb projecció de futur. Es tracta del museu virtual; les maletes fallaires, que ja estan a disposició de les escoles del territori; i el paquet d'eines de comunicació, que un cop dissenyat, caldrà buscar recursos per poder-lo produir. Així ho ha explicat la directora de la CEPIP i professora de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), Sofia Isus, en la jornada de cloenda celebrada a la FEPTS.

El projecte ha comptat amb un pressupost de 1.045.729,10 €, el 65% dels quals subvencionats pel programa Interreg Poctefa el passat 2019. Els resultats els han presentat per tot el territori fallaire: Berguedà, Andorra, Pallars, Alta Ribagorça, Aran, Occitània i Aragó. Prop de 200 persones, entre portadors i portadores de la festa, càrrecs electes relacionats i membres de la comunitat educativa hi han participat i han mostrat molt bona acollida tant pels materials pedagògics com pel museu i el paquet d'eines de comunicació.

El director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament de Cultura, Albert Turull, i el conseller de la Regió d'Occitània, Benjamin Assié, s'han compromès a donar continuïtat al museu virtual de les falles dels Pirineus. "La Generalitat, a través de la Direcció General de Cultura Popular, hi continuarà donant suport, amb el compromís d'ajudar en el seu manteniment i el seu futur", ha manifestat Turull. Assié ha destacat la importància de la cooperació que s'ha establert a través d'aquest projecte "entre les comunitats de fallaires d'un costat i l'altre dels Pirineus. Són un exemple mundial de la biodiversitat cultural viva", ha dit.

Text: Sui Generis Comunicació / Premsa UdL