Un professor d'ETSEA, ingressa a la Reial Acadèmia de Medicina de Bèlgica

FernandoGatiusUdL
Fernando López Gatius / Foto: UdL

Fernando López Gatius, catedràtic de Producció Animal de la Universitat de Lleida (UdL), ha estat escollit membre de la Reial Acadèmia de Medicina de Bèlgica, institució fundada l'any 1841 i que abraça els àmbits de la medicina humana i animal, la farmàcia i altres camps relacionats.

Gatius, doctor en Veterinària i professor a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL des de 1985, ha ingressat en la secció de Ciències Veterinàries de l'Acadèmia per "l'alt nivell del seu treball científic" que se centra, fa prop de trenta anys, en la fisiologia reproductiva del vacum i els factors que afecten al procés reproductiu de les vaques d'alta producció lletera. Aquesta especialització inclou el control reproductiu i ginecològic setmanal sobre unes 4.000 vaques en lactació i 900 vaques braves.

Director del Centre d'Investigació de Producció Animal (CIPA) de la Universitat de Lleida, López Gatius, serà el vuitè espanyol de la Reial Acadèmia de Medicina de Bèlgica, en el grup que la institució reserva als membres vius estrangers, un total de 90. Entre ells, alguns premis Nobel, com els nord-americans Donnal Thomas i Edwin Krebs, guardonats al 1990 i 1992, respectivament. Els Nobels Santiago Ramon y Cajal i Alexandre Fleming, s'hi compten entre els seus membres honoraris.