Un projecte de Turisme de la UdL, guardonat als Premis CETT Alimara 2021

Una recerca internacional sobre plataformes d'allotjament col·laboratiu

PREMIS ALIMARA
Foto de família de les persones premiades / Foto: CETT

Un projecte de recerca sobre plataformes d'allotjament col·laboratiu de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat guardonat a la 36 edició dels Premis CETT Alimara Barcelona, organitzats pel CETT i el Saló del Turisme B-Travel de Fira de Barcelona. TURCOLAB és una de les tres iniciatives distingides a la categoria Throug Research, que s'atorga per primer cop, conjuntament amb l'investigador de la Universitat de Virginia Tech (Estats Units) Juan Luis Nicolau i un projecte de la Universitat de Queensland (Austràlia).

El projecte de recerca aplicada TURCOLAB, codirigit per les professores del grau de Turisme, Berta Ferrer i Estela Mariné, se centra en l'anàlisi de les plataformes d’allotjament col·laboratiu en destinacions espanyoles a partir del contingut generat pels usuaris i altres fonts en línia. Finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat, hi participen altres investigadores i investigadors de la UdL, la Rovira i Virgili, la Politècnica de Cartagena, les universitats austríaques Modul University i Salzburg University of Applied Sciences i la Universitat del Desarrollo de Xile.

"L'economia col·laborativa representa una confrontació d'interessos, però no hi ha dubte que beneficia tant als usuaris com als oferents", explica Ferrer. "L'objectiu principal i global del projecte és l'anàlisi integral dels allotjaments col·laboratius i la identificació dels avantatges, satisfacció i valor afegit que aporten respecte als allotjaments tradicionals hotelers", afegeix.

Els Premis CETT Alimara 2021 han rebut més de 100 candidatures. Entre aquestes, s'han lliurat 18 guardons, 12 d'aquests dins les categories a concurs. Fora de concurs, han reconegut el programa 30 minuts de TV3, la cervesera Damm, la Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme (FIHRT) i l'Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), entre d'altres.

Els organitzadors destaquen que els premis "volen reconèixer enguany la dedicació, perseverança i esperit innovador d’aquelles persones, professionals, organitzacions o destinacions que han ajudat al sector a mantenir viva l'esperança d'una recuperació progressiva" després de l'emergència sanitària de la COVID-19.

MÉS INFORMACIÓ:

Web dels Premis CETT Alimara