Un projecte de la Facultat d'Educació, premiat a Girona

La Fundació Jaume Casademont beca un pla sobre desplaçament actiu a l'escola

JoaquinReverterPremiUdL
Reverter i Oncins, recollint el reconeixement / Foto: Fundació Jaume Casademont

Un projecte de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat reconegut amb una beca de la Fundació Jaume Casademont, dotada amb 3.000 euros. El professor Joaquín Reverter és el responsable d'aquesta iniciativa per incentivar el desplaçament actiu a les escoles de Lleida, que també compta amb el suport de l'empresa Supsa Supermercats Pujol S.L. Reverter -membre del grup de recerca Moviment Humà- ha recollit el guardó acompanyat pel director de Responsabilitat Empresarial de Supsa, Rafael Oncins Pujol, en un acte a l'Auditori de Girona.

L'objectiu del projecte és elaborar, implementar i avaluar una proposta d'intervenció escolar per promoure el desplaçament actiu en alumnes de segon i tercer cicle d'educació primària, disminuint el sedentarisme, que és un dels factors determinants de l'obesitat infantil. El projecte de la UdL ha estat un dels dos seleccionats a la categoria Actívica, d'entre 50 presentats. Joaquín Reverter assegura que "no hi ha cap investigació a Catalunya que hagi estudiat aquesta qüestió" i, per tant, és una recerca pionera.

El primer pas serà conèixer quins són els patrons de desplaçament a l'escola. A més del mitjà de transport utilitzat, els investigadors tindran en compte altres factors personals i ambientals, com ara les barreres que impedeixen anar caminant, amb qui realitza el trajecte l'estudiantat, el temps que triga o el grau de seguretat. Amb tot plegat es crearà una base de dades sobre el paper de l'entorn com a dificultat o facilitat del desplaçament actiu dels escolars.