Un projecte sobre precarietat laboral juvenil rep un ajut de 'la Caixa'

És un dels 12 seleccionats a l'Estat en una convocatòria de l'Observatori Social

FOTO: Goiena.net (CC BY-SA 2.0)
L'evolució dels elements que caracteritzen el model precari d'ocupació juvenil entre 2008 i 2018, coordinat per la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), Maria Àngels Cabasés, és un dels dotze projectes de recerca social d'arreu de l'Estat finançats de l'Observatori Social de la Caixa.

Aquest estudi, que té com a objectiu esbrinar si l'actual model de precarietat laboral entre els menors de de 30 anys és més intens que en altres generacions, és un dels 142 que optaven a ser finançats en la Convocatòria per donar suport a projectes de recerca social: formació professional, abandonament escolar i precarietat laboral d'aquest Observatori creat per l'entitat financera al 2016.

El projecte de la UdL, així com la resta de treballs seleccionats, rebrà un total 12.000 euros. A més de Cabasés, hi treballaran durant sis mesos membres del grup de recerca JOVIScom de la Universitat Pompeu Fabra, així com el professor de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, Carlos Ansótegui.

Les investigadores i els investigadors analitzaran d'una banda, si des del 2008 fins ara a l'Estat espanyol, les ofertes de treball dirigides al jovent es caracteritzen per una major temporalitat, parcialitat involuntària, sobrequalificació i baixos salaris i, de l'altra, en quins sectors s'ha aguditzat aquest model i si la formació terciària continua sent un factor que garanteix millors contractes.