Un treball de batxillerat sobre l'educació híbrida, primer Premi GeoRecerca

El guardó el promou la UdL per estimular l'esperit investigador en geografia

Descarregar pdf
retorn segon
El treball guanyador s'ha centrat en la docència híbrida. FOTO: UdL.
La recerca L'híbrid com a nou model d'educació?, de Paula Buendia Lara, alumna de l’Institut Almatà de Balaguer, ha estat la guanyadora de la primera edició del Premi GeoRecerca. Promogut pel Grup de Treball Geoxarxa de l’ICE, el Departament de Geografia i Sociologia i la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL), pretén estimular l'esperit investigador de l'alumnat de segon de Batxillerat des d'una perspectiva geogràfica. La primera edició s'ha dedicat als efectes de la COVID-19 en un context concret (economia, demografia, paisatge, etc.).
 
El treball guanyador, tutoritzat per Rosa M. Plana Trullols, presenta en un pòster els resultats d'una enquesta realitzada a estudiants de Balaguer per tal d'avaluar el model híbrid d'educació (presencial i virtual) posat en marxa arran de la pandèmia. Les conclusions posen de manifest que el rendiment escolar ha empitjorat a causa de la dificultat de concentrar-se en entorns virtuals i de la manca de socialització amb els companys i el professorat.
 
El jurat,  integrat per professorat de la UdL i de secundària, ha valorat l'adequació de la recerca a la situació actual, la qualitat del treball de camp que aporta dades reals i properes al context en què es realitza, la correcció de la recollida i el tractament de les mateixes, així com la coherència en la redacció de les conclusions i la correcta correspondència entre l'estructura del pòster i els continguts que s'hi presenten.
 
A més del primer premi, dotat amb 200 euros d'exempció en la matrícula de primer curs en qualsevol grau que s'imparteixi a la UdL, s'han atorgat dos segons. Es tracta de les recerques: Els canvis en els hàbits de consum en temps de covid-19, de Joana Torreguitart i Forns, també tutoritzat per la professora de l'Almatà de Balaguer, Rosa M. Plana Trullols; i Impacte de la COVID-19 al turisme espanyol, obra de l'alumna de l'Institut Màrius Torres de Lleida, Abril Granados Verge, i tutoritzat per Imma Esquerda Tamarit. Les alumnes premiades obtindran una excepció de 100 euros si es matriculen en alguns dels graus de la UdL.
 
 
Aquests guardons es van lliurar virtualment durant la I Jornada Geogràfica de Recerca que va tenir lloc en format no presencial divendres passat. Dedicada a la COVID-19 i al rol de la geografia, hi van intervenir els professors de la UdL, Jesús Burgueño, Carme Bellet i Jaume Macià. Un total de 198 alumnes de secundaria de 18 centres educatius de la demarcació de Lleida i la comarca de l'Anoia van participar en la jornada.