Un treball sobre diversitat a l'escola guanya el Premi Batec

És obra de personal docent i investigador de la UdL i la UB

Les guanyadores del premi Batec 2019. FOTO: Javi Martin
Les guanyadores del premi. FOTO: Javi Martin
Escola i Diversitat Cultural a Catalunya. Evolució, situació i reptes de futur és el treball guanyador de la 19è Premi Batec a la recerca i innovació educatives que convoca cada dos anys l'Ajuntament de Lleida.

Obra de les professores i del professor de la Universitat de Lleida (UdL) Rosa Benabarre, Olga Bernat, Núria Llevot, Àngels Torrelles i Jordi Garreta, i de la investigadora de la Universitat de Barcelona (UB), Assumpta Areas, l'estudi presenta part dels resultats de la investigació Diversitat cultural i igualtat d'oportunitats a l'escola, finançada pel programa recerCaixa al 2015.

El treball guanyador analitza els discursos de l'administració i de les direccions dels centres d'infantil i primària respecte la diversitat cultural i la igualtat d’oportunitats i descriu les actuacions que es realitzen per atendre i treballar aquesta diversitat i millorar les oportunitats educatives de l'alumnat.

El guardó, dotat amb 6.000 euros, es va lliurar divendres en un acte al Saló de Plens de la Paeria presidit per la regidora d'Educació, Cooperació i Feminismes, Sandra Castro. El jurat estava format pels docents de la UdL: Fidel Molina, Joan Ballesté, Sofia Isus, Neus Vila, de la UB: Joan Mateo i Joaquim Prats, i pels mestres Francesc Blanch i Sebastià Gertrúdix.