Un web per compartir cotxe, premiat al Concurs d'Idees Sostenibles de la UdL

Iniciativa d'un estudiant d'Infermeria, que es vol transformar en una aplicació per a telèfons mòbils

concursideessosteniblesUdL2014
El premiat, amb el rector i el vicerector / Foto: Comissió de Medi Ambient - UdL
La Universitat de Lleida (UdL) vol desenvolupar una aplicació per a telèfons mòbils destinada a què els membres de la comunitat universitària puguin compartir cotxe. És fruit de la iniciativa d'un estudiant de segon d'Infermeria, Rubén García, premiada al segon Concurs d'Idees Sostenibles de la UdL. L'alumne proposava una aplicació web personalitzada dins la plana de la institució, però la UdL apostarà pel model que han seguit les universitats de Tarragona i Girona.

El jurat ha valorat el fet que la conducció compartida ofereix molts avantatges com l'estalvi econòmic i de recursos energètics, la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica, la disminució de la densitat del trànsit, la desaturació de les zones d'aparcament i el foment de les relacions personals. Per aquesta idea, Rubén García ha rebut un premi de 300 euros en metàl·lic i un val de 200 euros més per gastar a la botiga de la UdL.

Es tracta d'un segon premi, ja que el primer enguany ha quedat desert. El lliurament del guardó ha anat a càrrec del rector de la UdL Roberto Fernández i el vicerector de Campus, Jesús Avilla. El rector ha insistit en la necessitat que "la societat civil posi en marxa mecanismes de sensibilització i idees pràctiques per garantir la sostenibilitat de l'espècie humana". De la seua banda, Avilla ha destacat l'interès de la UdL per consolidar aquest concurs d'idees sostenibles, del que ja s'ha aprovat una tercera edició.