Una desena de professors russos i moldaus visiten l'ETSEA

silviculturasostenibleUdL
La majoria de les sessions té lloc al campus d'Agrònoms Foto: UdL

Una desena de professors de Rússia i Moldàvia visiten aquests dies l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) en el marc d'un projecte europeu Tempus sobre silvicultura sostenible. Durant dos setmanes, amplien la seua formació en l'àmbit forestal per després aplicar aquests coneixements a les seues respectives universitats en mòduls de formació continuada per adults.

A banda de les sessions a l'Escola, el professorat visitant també ha pogut conèixer el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), els treballs en viticultura de precisió a Raimat, rutes micològiques i tècniques de control d'incendis. La setmana vinent viatjaran a la Cerdanya i al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

El programa Tempus liderat per l'ETSEA, de tres anys de durada, ha estat finançat per la Unió Europea amb prop de 700.000 euros. Hi participen el CTFC, la Universitat de Recursos Naturals i Ciències de la Vida de Viena (Àustria), la Universitat de l'Est de Finlàndia, les universitats forestals de Moscou i de Sant Petesburg (Rússia), l'Acadèmia d'Agricultura d'Ulan-Ude (Rússia), la Universitat Alecu Russo de Balti (Moldàvia) i la Universitat Agrària de Moldàvia.