Una obra coeditada per la UdL, premi de la Xarxa Vives

Monografia sobre Sant Climent de Taüll de les catedràtiques Imma Lorés i Milagros Guardia

Memoria Artium 26 coberta
Portada de l'obra / Foto: Edicions UdL
Una obra coeditada per la unitat d'Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat guardonada en el marc dels III Premis Joan Lluís Vives, que atorga la Xarxa Vives d'Universitats, com a millor coedició interxarxa. Es tracta de la monografia Sant Climent de Taüll i la Vall de Boí, de les catedràtiques d'Història de l'Art Imma Lorés (UdL) i Milagros Guàrdia (Universitat de Barcelona-UB), realitzada conjuntament per la UdL, la UB, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Rovira i Virgili, el Museu Nacional d'Art de Catalunya i el Museu del Disseny de Barcelona.

El llibre és el número 26 de la col·lecció Memoria Artium, que ofereix llibres d'història de l'art basats en investigacions originals, amb caràcter de monografia. "Per tal de reconstruir la genètica i la biografia del monument", l'obra "parteix del context geogràfic i historicoartístic i segueix l'evolució al llarg del temps fins a l'estat actual, des de l'espai en què va crear-se –l'àmbit pirinenc- i les comunicacions amb les zones pròximes, fins a les fases constructives i decoratives, les funcions i els usos", segons recull la contra coberta.

A banda de la millor coedició interxarxa, els Premis Joan Lluís Vives també han reconegut com a millor edició Evolució constructiva de la catedral de Mallorca (Miquel Ballester Julià, Edicions Universitat de les Illes Balears);  com a millor llibre de ciència i tecnologia Què hi ha darrere la crisi ambiental? Aportacions des de l'ecologia social (M. Àngels Alió Torres, Helena Perxacs Motgé i Enric Tello Aragay;  Edicions de la UB); i com a millor llibre de ciències socials, arts i humanitats Sentències de Joan Lluís Vives (Francesc Xavier Blay Meseguer, Publicacions Universitat d'Alacant).

Les obres guanyadores seran presentades en la Setmana del Llibre en Català, diumenge 19 de setembre, a Barcelona.

MÉS INFORMACIÓ:

Premis Joan Lluís Vives a l'edició universitària