Una professora de la UdL, presidenta de l'Associació catalana de Sociologia

Paquita Sanvicén vol que aquesta disciplina s'incorpori als currículums de batxillerat

Paquita Sanvicén  foto (1)
Paquita Sanvicén FOTO: P.V.
Paquita Sanvicén-Torné, mestra, filòloga i doctora en Sociologia, és la nova presidenta de l'Associació Catalana de Sociologia. Professora associada a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL) des de 2003, Sanvicén ha estat elegida per a liderar aquesta entitat durant els propers tres anys. L'acompanyen en la nova junta Olga Serradell (UAB), Mar Joanpere (URV), Roger Campdepadrós (UdG), Lena de Botton (UB), Anna Escobedo (UB), Blanca Deusdad (URV), Albert Sabater (UdG), Blas Ortuño (UB), Geraldo Sierra (UAB) i Massoud Sharifi (UAB).

Sanvicén substitueix en el càrrec a Marta Soler, catedràtica de sociologia a la Universitat de Barcelona, que va rellevar en la presidència a un altre professor de la UdL, Fidel Molina. Paquita Sanvicén és investigadora del Grup d'Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC) de l’Institut de Desenvolupament Social i Territorial de la UdL i col·laboradora del Centre de Recerca Sociològica de l’Institut d'Estudis Andorrans. Les seues recerques tenen a veure amb la sociologia de l'educació, el gènere, l'envelliment actiu, la diversitat, l'ús de xarxes socials, la inclusió i la llengua.

Per als propers anys Sanvicén i el seu equip s'han fixat com a objectiu fer més territorial l'associació, incrementar la col·laboració amb altres associacions de l'Estat espanyol i de caràcter internacional, difondre la contribució de la sociologia en la transformació social, incorporar més socis i sòcies entre el jovent, així com treballar perquè aquesta rama del coneixement s'introdueixi en el currículum de batxillerat i també en graus universitaris.

L'Associació Catalana de Sociologia, societat filial de l'Institut d’Estudis Catalans adscrita a la Secció de Filosofia i Ciències Socials des del 1979, és un ens científic sense ànim de lucre que té per objectiu general potenciar i desenvolupar el coneixement sociològic per mitjà de l’activitat en l'àmbit acadèmic, de recerca i professional, i també de la presència social, amb la finalitat d’afavorir la comunicació entre sociòlegs. Compta amb més de 300 socis.