UniSCool rep un dels Premis Joan Roget a la transferència de coneixement

Aquesta spin-off participada per la UdL és reconeguda com a Cas d'èxit

premi Joan Roget-Barrau
Barrau i Vilarrubí, al mig, amb la resta de premiats i les autoritats / Foto: Recerca i Universitats
Universal Smart Cooling (UniSCool), la spin-off participada per la Universitat de Lleida (UdL) i la Université de Sherbrooke (Canadà), ha estat reconeguda en la primera edició dels premis Premis Joan Roget a la transferència de coneixement, que atorguen la conselleria de Recerca i Universitats i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), dotats amb 5.000 euros cadascun. UniSCool ha estat l'escollida a la categoria de Cas d'èxit en transferència.

El conseller Joaquim Nadal ha lliurat els guardons aquest dimarts en un acte al Palau de la Generalitat. El professor i investigador de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, Jérôme Barrau, i la investigadora postdoctoral  Montse Vilarrubí Porta han recollit el premi; juntament amb el cap del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Hospital Clínic de Barcelona, Aleix Prat, en la categoria de Treball de recerca col·laborativa; i l'empresa Exheus, spin-off de l'Institut de Recerca de l'Hospital Sant Pau, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Mobile World Capital, com a Cas d'èxit en l'aplicació d'una tecnologia transferida.

La resolució destaca que UniSCool ha creat un sistema de refredament líquid intel·ligent directe-al-xip que s'aplicarà en les indústries TIC. "La seua implementació incrementarà la capacitat de processament dels centres de dades i permetrà el ràpid creixement d'aplicacions com ara el 5G, la realitat virtual o la intel·ligència artificial, amb un baix consum energètic -un 70% menys que les solucions actuals- i un alt rendiment, sostenible i respectuós amb el medi ambient", expliquen.

Aquests nous premis honoren la figura de Joan Roget (c.1550 – c.1617-24), membre d'una cèlebre nissaga d'òptics, a qui algunes fonts atribueixen un paper cabdal en la invenció del telescopi.

MÉS INFORMACIÓ:

El conseller Nadal lliura els primers Premis Joan Roget a la transferència de coneixement (NOTA GENERALITAT)