Un dels màxims exponents de la psicologia positiva a Espanya, a la UdL

En el marc de la 3a Jornada Innsoc, que se celebra aquest dijous

hervas
Gonzalo Hervás Foto: UCM

El cofundador i actual tresorer de la Societat Espanyola de Psicologia Positiva, Gonzalo Hervás, serà l'encarregat d'inaugurar aquest dijous a la Universitat de Lleida (UdL) la tercera edició de la Jornada INNSOC, organitzada per la Càtedra d'Innovació Social. El també professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) parlarà de les claus científiques de l'estudi de la felicitat i les falses creences al voltant d'aquest concepte. Serà a partir de les 09.30h, a la Sala de Juntes de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, al campus de Cappont.

Una vuitantena de persones estan inscrites a la jornada, que té com a objectiu principal posar sobre la taula "pràctiques i investigacions en l'àmbit de la felicitat i el benestar per promoure la qualitat de vida de les persones i intervenir en les diferents àrees d'acció social, empresarial o personal", explica el director de la càtedra i degà de la Facultat, Carles Alsinet. Per això s'han previst conferències, una taula redona sobre la felicitat en l'àmbit laboral, tallers i presentacions de pòsters.

Al programa, a banda d'Hervás, també destaquen noms com el de Paloma Fuentes, directora del projecte de Felicitat estratègica de Mahou‐San Miguel. Actualment està desenvolupant un model de Neurofelicitat individual i per les organitzacions. Estava previst que el professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, Josep Maria Aragay, parlés del projecte Basket Beat, una metodologia per desenvolupar habilitats per a la vida mitjançant l'aprenentatge i creació musical en grup. L'esport és la porta per facilitar l'accés a l'experiència artística i els bots de les pilotes de bàsquet es converteixen en melodia. Finalment, però, s'ha anul·lat la seua assistència a la jornada.

Programa de la Jornada INNSOC