'Veus d'Homes', contra la violència envers les dones

El còmic Ben Atherton-Zeman presenta el seu espectacle dilluns a la UdL

VoicesofMenUdL
Ben Atherton-Zeman fent d'Austin Powers / FOTO: www.voicesofmen.org

Rocky Balboa, James Bond o Austin Powers, són alguns dels personatges cinematogràfics en què es transforma el còmic Ben Atherton-Zeman a Voices of Men (Veus d'Homes), l'espectacle contra la violència de gènere que dilluns vinent es representa al centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont.

L'Associació Conexus i el Consolat General dels Estats Units a Barcelona han organitzat, amb la col·laboració del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones i l'Institut de Llengües de la Universitat de Lleida, l'obra multimèdia Voices of Men, que utilitza l’humor i la imitació de personatges masculins famosos per sensibilitzar l’audiència -especialment la masculina- sobre el sexisme, l’assetjament i la violència sexual, la violència de gènere a la parella i entre el jovent.

Mitjançant l’humor, cada personatge masculí ha d’afrontar durant l'obra situacions de violència contra les dones. Se n'adonarà però, que ell representa tant una part del problema, com de la solució. Observar aquest procés en els personatges convida l’audiència a l'autoreflexió i a la participació activa en la prevenció de violències masclistes. L'espectacle es complementa amb missatges educatius contra la violència de gènere que es projecten en una pantalla, així com amb vídeos on es mostren aquestes situacions.

Voices of Men es presenta dilluns 30 de novembre, a l'Auditori del Campus de Cappont, a les sis de la tarda. L’obra és en anglès i hi haurà traducció simultània al català. L'entrada és gratuïta.

Ben Atherton-Zeman és conferenciant, performer i actor en comèdies sobre la prevenció de la violència. Ha actuat arreu dels Estats Units, Canadà, Regne Unit, Turquia, Xina, Sud-àfrica, Índia, Nepal i la República Txeca. Des de fa més de 20 anys, treballa com a educador en programes contra la violència de gènere i per a dones que han estat violades.

Portaveu de l'Organització d'homes contra el sexisme, és membre del consell assessor de la campanya del Llaç Blanc al Regne Unit i bloguer de Ms. Magazine. En Ben es descriu com un “sexista en recuperació” i creu que cada home ha d’enfrontar-se a la violència i el sexisme dins seu i arreu del món.