Violències masclistes en contextos bèl·lics, al Memorial Hortènsia Alonso

La UdL torna a acollir la jornada que organitza conjuntament amb Paeria i Creu Roja

Sahsa Maksymenko (CC BY-NC 2.0.)
La violència contra les dones en contextos bèl·lics centra la jornada. FOTO: Sasha Maksymenko (CC BY-NC 2.0)

Enllaç a la imatge original

Conèixer l'abast de les violències masclistes contra les dones en contextos bèl·lics, com les sexuals, el tràfic de dones i la vulneració dels drets sexuals i reproductius, és l'objectiu del XIè Memorial Hortènsia Alonso, que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) el proper 23 de novembre i que es podrà seguir en directe per Internet. Coorganitzat per la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets civils i Feminismes de l'Ajuntament de Lleida, el Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL i Creu Roja, amb el suport del Grup de Dones Lleida i de Marea Lila, s'emmarca en la commemoració, el 25 de novembre, del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

La jornada, que començarà amb un record a Hortènsia Alonso Veiga per part d'activistes feministes de Lleida, inclou quatre ponències. La primera, Violències masclistes en contextos bél·lics, anirà a càrrec de la periodista i investigadora del Centre Delàs d’Estudis per la Pau, Nora Miralles, que abordarà les violències que pateixen les dones tant en els llocs en guerra, com durant els desplaçaments que emprenen per fugir-ne o en els espais on se les acull com a refugiades.

La segona, sobre Violència sexual en conflictes armats i experiències de suport i resistència, la pronunciarà la també periodista i investigadora de la Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ana Villellas Ariño, a la que seguirà una xerrada al voltant del Tràfic de dones i infants amb finalitat d’explotació sexual, que impartirà Daniella De Luca, mediadora de la Unitat de Rescat de l'Associació per a la Prevenció, Reinserció i Atenció a les Dones Prostituïdes (APRAMP). La darrera ponència, anirà a càrrec d'Almudena Rodríguez Garcia, responsable d'Incidència Política de l'Associació de Drets Sexuals i Reproductiu, que parlarà sobre la vulneració de drets sexuals i reproductius (esterilitzacions i avortaments forçats, negació a l'avortament, infeccions de transmissió sexual intencionades, desatenció i/o negligència en el seguiment de l'embaràs, el part, etc) que pateixen les dones en entorns de guerra i violència.

El Memorial, que compta amb finançament del Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya, finalitzarà amb un debat obert amb el públic asssitent. La jornada està adreçada a a personal tècnic i professionals vinculats a l'atenció de dones i infants en situació de violència masclista, així com a estudiantat i professorat de qualsevol titulació interessats en aquesta temàtica.

TEXT: Comunicació Paeria/Premsa UdL

Continguts relacionats