Continua la docència virtual amb presencialitat en pràctiques i alguns exàmens

Les biblioteques reprenen el seu horari habitual després de les festes de Nadal

classepandemia
Els exàmens programats continuen sent presencials. FOTO: UdL
Des de dijous 7 de gener, dia de represa de l'activitat a la Universitat de Lleida (UdL), i d'acord amb l'entrada en vigència de les noves mesures en matèria de salut pública per la contenció de la COVID-19 a Catalunya, la docència a la UdL continua sent virtual. Els exàmens que s'havien programat com a presencials a les properes setmanes es mantenen en aquest format, informa el Consell de direcció. Les aules i els espais destinats a avaluació "preveuran una separació suficient entre les persones i es netejaran entre exàmens a fi de minimitzar els riscos".

El Govern català ha prorrogat les directrius vigents des del 13 d'octubre passat que establien que les classes fossin telemàtiques. De la mateixa manera, només es mantenen presencials les pràctiques autoritzades i les avaluacions que ja estaven programades. Ara bé, tot extremant les mesures de protecció: higiene, màscares, distància interpersonal, mínima mobilitat quan sigui als recintes de la universitat, així com neteja i ventilació dels espais, segons ha informat el Consell de direcció de la UdL.

Quant als exàmens, recomanen a l'alumnat "portar roba adient, atès que la ventilació dels espais pot comportar canvis de la temperatura ambiental". També demanen no entrar a l'edifici fins 10 minuts abans del començament de la prova i evitar romandre a l'interior més temps del necessari. Al professorat li recomanen que la durada de la prova no sigui superior a dos hores i prioritzar la revisió virtual dels exàmens.

Per tal d'assegurar la mobilitat intermunicipal de l'estudiantat per acudir a examinar-se o a cursar les pràctiques, el consell de direcció els insta a què duguin el certificat autoresponsable de desplaçament per la crisi sanitària per la COVID-19, el certificat de matrícula i el calendari d'exàmens.

Pel que fa a les condicions de mobilitat per al personal docent i investigador i d'administració i serveis de la UdL, no varien, ja que la resolució de la Generalitat del 4 de gener prorroga les mesures establertes en la darrera resolució vigent.

Les biblioteques han reprès el seu horari habitual de 9 del matí a 9 del vespre de dilluns a divendres, i de 9 a 21 dissabtes i diumenges també, la Biblioteca de la Facultat de Lletres, tot seguint amb les mesures de protecció i aforament.