Whatsapp, l'eina més utilitzada per la gent gran de l'Anoia durant el confinament

Segons una recerca del Consell comarcal i el campus UdL-Igualada

xarxes_socials
Foto: Consell Comarcal de l'Anoia
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) han estat essencials en les relacions de les persones grans durant el confinament per la COVID-19 a la comarca de l'Anoia, segons un estudi impulsat pel Campus UdL-Igualada i el Consell comarcal. Les conclusions assenyalen que el WhatsApp va ser l'eina més utilitzada per facilitar les relacions personals i evitar que les persones grans se sentissin soles.

El professor de l'Escola Politècnica Superior de la UdL en aquest campus, Sergio Sayago, ha coordinat la recerca, que s'ha basat en una enquesta online a una seixantena de persones. Els resultats també indiquen la necessitat de formació, perquè molts dels enquestats van haver d'aprendre a utilitzar tecnologies que no coneixien i no tenien suport presencial. Les dades s'han presentat en el marc d'un webinar pel Dia Internacional de la Gent Gran.

L'anàlisi de les dades recollides destaca que, tot i el potencial de les TIC va més enllà de la comunicació, les persones que han participat de l'estudi no han explotat, de manera majoritària, moltes de les opcions que ofereixen. Activitats com aprendre o entretenir-se no són les més habituals entre aquest segment de població. Aquest serà, doncs, un àmbit de recerca que el Consell de la Gent Gran i el Campus Universitari exploraran en un futur pròxim.

Text: Consell Comarcal de l'Anoia / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: