Xifra rècord de visitants a l'Arborètum al 2021

Prop d'11.000 persones passen pel jardí botànic, gestionat per la UdL i la Paeria

arborètum
L'Arborètum, a vista de dron / FOTO: PCiTAL
L'Arborètum-Jardí Botànic de Lleida Dr. Pius Font i Quer ha rebut 10.947 visitants durant el 2021. Es tracta d'una xifra rècord, que suposa un augment de gairebé el 42% en relació a l'any 2019, previ a la pandèmia. Pel que fa al nombre de grups que han passat pel Jardí, els registres són lleugerament inferiors a aquesta data, degut a les restriccions sanitàries. Tot i això se n'han comptabilitzat 135 amb un total de 2.529 persones (23% dels visitants).

Això posa de relleu que l'any 2021 el públic ha preferit fer visites individuals en lloc de les guiades, com a mesura preventiva per la crisi sanitària. Els accessos en horari de matí han suposat el 66,5% del total, com ja ve sent habitual. El mes de maig ha estat el que més persones ha registrat, amb 2.081. Per contra, el mes de desembre ha estat el que ha rebut menys visites, 216.

El Consorci del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), integrat per la Paeria i la Universitat de Lleida (UdL), gestiona l'equipament, la direcció cientificotècnica del qual recau en el professor titular del Departament d'Hortofructicultura, Botànica i Jardineria de la UdL Josep A. Conesa.

Conesa explica que les xifres haurien pogut ser més elevades atès que el Jardí va haver de tancar alguns dies al públic per qüestions logístiques durant el període d'estiu i les festes de Nadal. Tot i així, "el balanç de visites és molt positiu i testimonia que, any rere any, l'Arborètum-Jardí Botànic es va consolidant com a espai divulgatiu i cultural del món de les plantes, a més de ser una àrea verda d'esbarjo per a la ciutadania".

L'Arborètum-Jardí Botànic de Lleida Dr. Pius Font i Quer és un espai únic de gairebé 7 hectàrees on es pot trobar una completa col·lecció de plantes vives d'arreu del planeta. Actualment hi ha 750 espècies d'arbres, arbusts i plantes herbàcies, ordenades segons el bioma de la Terra en què viuen. L'Arborètum forma part del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari i porta el nom del científic lleidatà, el Dr. Pius Font i Quer (1888- 1964) en reconeixement a la seua tasca investigadora i divulgativa al servei de la botànica.

TEXT: Comunicació Paeria/Premsa UdL