La il·lusió de la RepúblicaLa il·lusió de la República
Abril-desembre 2006

Cicle de conferències amb motiu dels 75 anys de la proclamació de la II República (1931-2006).

19 d'Abril de 2006
19:00h Saló Víctor Siurana

EI context històric de la proclamació
Conferència de Jaume Barrull, professord'Història Contemporàniade la Universitat de Lleida

20 d'Abril de 2006
17:00h Saló Víctor Siurana

La literatura catalana en els anys de la II República
Conferència de Jordi Castellanos, Catedràtic de literatura catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona

20 d'Abril de 2006
18:30h Saló Víctor Siurana

Estética, literatura y II República
Conferència de Joaquim Marco. Catedràtic de literatura espanyola de la Universitat de Barcelona

18 de maig de 2006
19:00h Saló Víctor Siurana

El debat territorial a la II República: Comarques i Vegueries
Conferència de Jesús Burgueño. Professor de Geografia de la Universitat de Lleida

26 de setembre de 2006
19.00h Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia

Anàlisi i evolució politicojurídica de l'obra legislativa de la II República
Conferència a càrrec del Dr. Àngel Garcia Fontanet, membre de la Comissió Jurídica Assessora del Govern de la Generalitat de Catalunya i president de la Fundació Pi i Sunyer, i posterior debat moderat per la Dra. Agnès Pardell, degana de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida.

4 d'octubre de 2006

17.30h Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (Campus de Cappont)

L'educació: un camí per transformar la societat
Conferència a càrrec del Dr. Josep González-Agàpito, catedràtic de la Universitat de Barcelona, i del Dr. Salomó Marquès Sureda, catedràtic de la Universitat de Girona, ambdós membres de la Societat d'història de l'educació dels països de llengua catalana. Debat moderat per la Dra. M. Àngels Balcells, degana de la Facultat de Ciències de l'educació de la Universitat de Lleida

Dimarts 7 de novembre

20.00h Biblioteca Pública de Lleida

El vot femení a la II República
Inauguració de l'exposició a càrrec d'Emili Junyent, degà de la Facultat de Lletres de la UdL, i Antoni Llevot, director dels Serveis Territorials de Cultura.
L'exposició romandrà oberta del 7 al 30 de novembre de 2006

Dijous 30 de novembre
17.30h Saló Víctor Siurana (Rectorat)

Context Sanitari. La medicina i la infermeria
Conferència Els metges lleidatans durant la II República a càrrec de Manel Camps, professor de la facultat de Medicina de la UdL i Acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya.
Conferència L'activitat dels germans Joaquim i Antoni Trias Pujol a càrrec de Ramon Trias i Rúbies, Acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya.
Conferència Els estudiants de medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona a càrrec de Josep Massons i Esplugas,  Acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya.
Conferència Innovació en la infermeria durant la II República a càrrec de Carme Torres Penella, professora de l'Escola Universitària d'Infermeria de la UdL.

Programa La il·lusió de la República: davant | darrera

Organitzen: Facultat de Lletres / Fundació Universitat de Lleida

Col·laboren: Vicerectorat d'Activitats Culturals i Projecció Universitària / Facultat de Medicina / Facultat de Dret i Economia / Facultat de Ciències de l'Educació / Escola Universitaria d'Infermeria

Darrera modificació: