SET DE DANSA

Biblioteca Pública de Lleida
Teatre Municipal de l'Escorxador
Cafè del Teatre de l'Escorxador

Coincidint amb el Dia Internacional de la Dansa el 29 d'abril, en commemoració del naixement de Jean-Georges Noverre (1727-1810), figura clau en la renovació del llenguatge coreogràfic, del 25 al 28 d'abril la dansa es converteix en la principal protagonista de la programació cultural de la ciutat, en que tindrà lloc Set de dansa, IX Mostra de Dansa a Lleida 2006. El Claustre de l'Edifici del Rectorat, la Biblioteca Pública de Lleida, el Teatre Municipal de l'Escorxador i el Cafè del Teatre acolliran diferents activitats i les noves propostes de diferents escoles i companyies de dansa lleidatanes.

El certamen, dirigit per Marta Castanyer amb l'ajut de Núria Selvas i la coordinació de Montse Miret, pretén parlar de la dansa en un sentit ampli, des de la vessant més acadèmica fins a les noves tendències passant per aquells estils que ja formen part del llenguatge històric d'aquest art escènic, una disciplina que cada dia compta a Lleida amb més adeptes.

DIMECRES 25   DIJOUS 26   DIVENDRES 27

20.00h Espai Dansa
Acadèmia de Dansa

20.15h DIDANCE. Acadèmia de ball
Latinoamericano show

20.30h Escola de dansa de Mollerussa
Desarma i sangra
Woman
Els quatre patis negres
La danza del sable

20.45h La Dansa Estudi. Escola de dansa
Barroc

21.00h Estil. Acadèmia de dansa de Les Borges Blanques
Querer / Variació Clàssica

21.15h Escola de Dansa Montse Esteve
Funky-hip hop

21.30h Lectura del Manifest del Dia Internacional de la Dansa

CAFÈ DEL TEATRE DE L'ESCORXADOR

22.00h Cafè Curt. Nu2's videodansa
Mostra de peces de videodansa

20.00h Estudi de dansa d'Arbeca Ingrid Moyà

Passeigs nocturns o des dels teus ulls

DIJOUS 26 D'ABRIL DE 2007

20.45h Biblioteca Pública de Lleida
Actuació de la Companyia Esbós-dansa contemporània de la UdL amb l'espectacle FASHION, dins els actes de Set de Dansa, IX Mostra de Dansa a Lleida 2007.

Esbós Dansa contemporània de la UdL

21.30h Claustre de la Pensativa (Rectorat de la Universitat de Lleida)

Actuació del Grup de dansa contemporània de la UdL amb l'espectacle CIUTAT, dins els actes de Set de Dansa, IX Mostra de Dansa a Lleida 2007.

Direcció: Núria Selvas
Audioviual: Oriol Rosell
Ajudant de direcció: Óscar Campo
Ballarins: Patrícia Álvarez, Elena Blàzquez, Oscar Campo, Gemma Codina, Jonatan Díaz, Marina García, Begoña Machado, Blanca Nadal, Margarida Raquel Mercadal, Alícia Ros, Eva Sallés, Núria Selvas, Roser Uró i Xavier Vilalta

La ciutat viu, respira, s’aixeca cada matí, i comença a bategar. Amb un so potent, format per milers de sons, per milers de batecs que s’uneixen per inocular el combustible necessari moure el motor que fa que tot rutlli, que tot funcioni. L’espectacle intenta abordar la casualitat, la quotidianitat, el no saber que es forma part d’aquest engranatge, les vides paral·leles, les vides en comú, les vides solitàries, la consciència de la inconsciència del dia a dia de milers de persones en una mateixa ciutat.

És una mirada simple per diferents moments d’aquestes mínimes, però necessàries, peces d’aquest enorme motor que es una ciutat, que és el dia a dia, que no deixen de funcionar encara que se’n vagi el sol. Una fotografia en moviment de la simplicitat del moment quotidià, del viure en un mateix lloc, del sentir-te en un mateix lloc, d’estar rodejat de gent igual que tu i que, mai saps que està fent, que està passant, quina peça és d’aquest immens motor que és una ciutat.

Spot televisiu de la Generalitat de Catalunya amb motiu del Dia Internacional de la Dansa

fletxa-gris MÉS INFORMACIÓ

Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya