Exposició / Del 30 d'octubre al 22 de novembre de 2013
   Sala d'exposicions del Centre de Cultures de Cappont / Universitat de Lleida

NOSALTRES ELS FUSTERIANS / MOSTRA DE POÈTICA VISUAL
Nosaltres els Fusterians / Imatge d'Antoni Miró / Universitat de Lleida "A Joan Fuster", de l'artista Antoni Miró
Amb motiu de la celebració l'any passat del 50è aniversari de la publicació de Nosaltres els valencians, text fonamental de l'assagista Joan Fuster (Sueca, 1922-1992), la Universitat Miguel Hernández d'Elx, amb la col·laboració de la Xarxa Vives d'Universitats, ha organitzat una exposició per retre homenatge a l'escriptor. Nosaltres els valencians, un assaig publicat al 1962 per Edicions 62, és el primer dels treballs que va signar l'intel·lectual valencià com a historiador. La seua aparició va implicar una renovació tant en la historiografia com en el nacionalisme valencià, i està considerat com un llibre bàsic per al coneixement de la història, la cultura, la identitat i la llengua del país.

La mostra que es pot veure a la UdL fins el 22 de novembre, vol ser un exercici de sintetitzar, en imatges, l'experiència d'una vida, d'un pensament i d'una obra. Les imatges exposades van més enllà del discurs narratiu i parlen a favor de la cultura, l'acceptació del coneixement, la tolerància, el respecte i la llibertat. Ja s'han pogut veure a les a les universitats Rovira i Virgili, Pompeu Fabra i Via Domitia de Perpinyà i, després de passar per Lleida, s'exposaran a l'Autònoma de Barcelona.

L'exposició inclou l'obra d'un total de 46 artistes: María Alemany, Francisco Aliseda, Julián Alonso, Juanma Barrado, Manuel Calvarro, Agustín Calvo, Tomás Camacho, José Luis Campal, Xavier Canals, Ángela Caporaso, Josep Castellano, Corporación Semiótica Galega, Gilberto Dobon, Bartomeu Ferrando, Raúl Gálvez, Joaquín Gómez, Ascen González, Fabio Guzmán, Ibírico, Jesús Antonio Jiménez Elvira, Miguel Jiménez, Isabel Jover, Joan Llorens, Martínez Gómez de Albacete, Antoni Miró, Manuel Morales, María Dolores Mulà, Antonio Orihuela, Julia Otxoa, Carmen Peralto, Francisco Peralto, Rafael Peralto,Joan Puche, Sergi Quinyonero, César Reglero, J. Ricart, Jordi Rodríguez-Amat, Josep María Rosselló, Joaquim Sancho, Julián Santos, Javier Seco, Josep Sou, Pere Sousa, Ricardo Ugarte, Silvia Viana i Nelo Vilar.

[+] CATÀLEG DE L'EXPOSICIÓ

print enrera pujar