Exposició fotogràfica dins la mostra antològica 99% Francesc Fàbregas. Fotografies

BOSS-CELONA. BRUCE SPRINGSTEEN A BARCELONA
Francesc Fàbregas

Passadissos del Claustre de La Pensativa, Edifici del Rectorat
Del 15 d'octubre al 15 de desembre

Bruce-FrancescFabregasEl 21 d’abril de 1981, el Palau Municipal d’Esports de Barcelona i 6.000 espectadors van acollir la primera actuació al nostre país de Bruce Springsteen i la seua llegendària E Street Band. Francesc Fàbregas, únic fotoperiodista accreditat per a l’ocasió, va immortalitzar aquell esdeveniment històric protagonitzat per un artista ja considerat aleshores un autèntic mite viu. Aquesta col·lecció de fotografies es completa amb un petit recull d’altres instantànies de l’artista de New Jersey preses per Fàbregas durant concerts seus posteriors també celebrats a la Ciutat Comtal i que il·lustren la seua evolució física i estètica.

L'exposició que acull la UdL forma part de l'antològica 99% Francesc Fàbregas. Fotogràfies que inclou: Nou univers musical català (Delegació de Cultura de Lleida), Apòstols del rock (Museu de Lleida Diocesà i Comarcal), Boss-celona. Bruce Springsteen a Barcelona (Rectorat de la Universitat de Lleida), Canet Rock i el seu temps (Arxiu Històric de Lleida) i Paisatges sense pàtria (Biblioteca Pública de Lleida). És la primera gran mostra a Lleida sobre la prolífica trajectòria i l’obra del fotoperiodista de Sant Just Desvern, Francesc Fàbregas.

Aquest fotògraf és col·laborador, des dels anys 70, de diferents mitjans de comunicació i companyies discogràfiques. Vinculat molts anys a Televisió de Catalunya, va impulsar espais de culte com ara Sputnik, Jazz & Co, Hidrogen, Karakia, Silenci?, Loops! o Òpera en Texans. Ha exposat el seu treball en mostres individuals i col·lectives a Catalunya, la resta de l'Estat, Estats Units, Argentina i Japó i compta, entre altres, amb el Premi Ciutat de Barcelona (1991), el Premi Talent de la Acadèmia de les Cièncias i les Arts de Televisió (2010) i el Premi Arc 2012 pel conjunt de la seua trajectòria professional a l’àmbit musical. Una sel·lecció del seu treball fotògrafic la recull el llibre Música pels ulls (Ajuntament de Barcelona, 2012).

Dossier 99% Francesc Fàbregas. Fotografies

Darrera modificació: