Exposició: Darrere l'espai, de Li Yousong

Del 16 de febrer al 16 de març

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Passadissos del Claustre de la Pensativa (Rectorat)
Inici:
Finalització:
exposinesa

Inauguració de l'exposició Darrere l'espai, de Li Yousong, cedida per la Fundació Institut Confuci de Barcelona, que es podrà veure fins el 16 de març.

L'exposició, cedida per la Fundació Institut Confuci de Barcelona, ens apropa a la Xina dels anys 70 a través d’una perspectiva actual, la de les creacions de l'artista xinès Li Yousong.

Yousong, nadiu de la ciutat de Shenyang, va viure durant la dècada dels 70 un moment especial, el del desenvolupament de la revolució xinesa sota la influència de la Unió Soviètica i del Japó. La seva passió per la industrialització i l’interès pel col·lectivisme van determinar una estètica iconogràfica d’una gran repercussió i impacte visuals. Avui, però, l’estètica col·lectivista ha desaparegut i ja no crida l’atenció del públic. Li Yousong, sent que, a mesura que passen els anys, aquells símbols i aquella estètica poden acabar desapareixent del tot, fet que suposaria una gran pèrdua per a la cultura xinesa. És per això que ha decidit construir un espai d’art personal destinat a recordar aquella estètica en una sèrie d’obres sobre paper de petit format, que es poden veure fins a meitat de març al Rectorat. Es tracta d’un espai en què es barregen les obres d’Antoni Gaudí i elements del metro de Moscou amb altres influències de la Xina per crear un escenari o joc visual de construccions, arquitectures, arquetipus i virtualitats, evocadores i a la vegada utòpiques.