Exposició: La Geografia: un compromís amb el futur

Inici:
Finalització:
expogeografia

La Geografia és molt coneguda com a disciplina però alhora és pràcticament desconeguda com a ciència per a moltes persones. Des de la Secció de Geografia de la Universitat de Lleida es pretén donar a conèixer què és la Geografia i com treballa: quin és el seu punt de sortida? quines eines utilitza? quines són les seves metodologies?

Aquesta exposició, que es podrà veure fins a finals de febrer, vol mostrar la transversalitat de la Geografia. Com partint de l’espai i el territori com a camps d’estudi es poden abordar temes molt diversos i de formes molt variades. Així, la mostra presenta pinzellades d’alguns estudis que parlen sobre estratègies d’intervenció urbanística, diagnosi i propostes de noves delimitacions municipals, impacte de les xarxes de transport o dinàmica dels sistemes fluvials associada a les riuades. També s’exposa el treball que es fa en el Màster interuniversitari de Gestió d’Àrees de Muntanya que coordina la UdL.

A partir del conjunt de l’exposició hom es pot fer una idea sobre les eines de treball del Geògraf. El mapa és la principal però en trobem d’altres com ara la fotografia convencional i la aèria, els documents històrics, les enquestes i el treball de camp o els aparells d’informació geogràfica. equips làsers o drons, entre altres.

És per això que la Geografia, com a ciència social i amb la seva multiplicitat i transversalitat pren un compromís, i alhora es converteix, en una eina pel futur, expliquen els organitzadors de la mostra que compta amb un total de sis panells temàtics. Entre ells, un dedicat al Màster Interuniversitari de Gestió d’Àrees de Muntanya i un altre que mostra la relació de la Geografia amb el món laboral.